Cunosc faptul ca cetatenii romani care se afla in strainatate de mai mult de 183 de zile au obligatia sa depuna la ANAF declaratia privind rezidenta fiscala. Presupun (gresit) ca toti cei 5.8 milioane de romani -(statistic)- lucratori si cu venituri in afara tarii au aplicat formularul ANAF -Cerere pt. stabilirea rezidentei fiscale avand evitarea dublei impuneri conform contractelor bilaterale (ordinul 84/2012).
---- Intrebare ; conform noului/vechiului /cod fiscal cetatenii romani care muncesc in UE ce ar trebui sa prezinte la ANAF ? -
1-Declaratia privind rezidenta fiscala+-certificat rezidenta fiscala emis de statul in care obtii venituri+contract munca original/ tradus/ si eventual legalizat. 2-Sau formular 602-Document portabil A1-Atestarea calitatii de asigurat emisa de asigurator (UE)si perioada de asigurare? Ambele ?I Ignorand ca nu e posibil una fara alta ? .Astept cu interes un raspuns lamuritor .
legalmgm
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Obligațiile fiscale de declarare pentru stabilirea rezidenței fiscale a persoanelor fizice în România sunt reglementate prin OMFP 74/2012 din 23 ianuarie 2012, Publicat în Monitorul Oficial nr. 73/30.01.2012, pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenta fiscala in Romania a persoanelor fizice.
si
ORDINUL nr. 724/2011 pentru aprobarea formularisticii prevazute de art. 118 si 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si stabilirea competentelor in ceea ce priveste semnarea acestor formulare, publicat in Monitorul Oficial nr. 131 din 22 februarie 2011.
Chiar daca ar sta peste 183 zile in strainatate, o persoana fizica are mai multe posibilitati, clasificabile:
dupa durata sederii:
- fie sta pe o perioada (de 1-2 ani)
- fie se stabileste definitiv in stainatate.
dupa tipul sederii:
- cu acte legale (contract munca durata nedeterminata, rezidenta, locuinta inchiriata, etc.)
- fara acte sau cu acte incomplete.
Asa ca din cei plecati (nu au cum sa fie 5,8 milioane ci sunt cca. 1,8 - 2,2) fiecare a luat o decizie in functie de situatia sa concreta si de capacitatea de cunoastere/aplicare a prev. legale.
50% din intrebare rezolvata prin amabilitatea Dl.-legalmgm. Neclarificat ramane punctul 2 din intrebarea pusa . Multumesc oricum pt, timpul/atentia acordata.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.