avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 821 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bani incasati in plus , de catre administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bani incasati in plus , de catre administrator

Buna seara. Ca presedinte, am constatat ca administratorul incaseaza mai mult decat ce este pe facturi. Situatia a persistat 5 ani. La cererea com. exec. de a ne informa cu privire la suma rezultata ( mentionez ca noua structura organizatorica este din aprilie) acesta refuza pe motiv ca noi raspundem doar din aprilie. In fine, am cerut la primarie sa ne sprijine, adica sa faca un control financiar-contabil asupra asociatiei noastre dar ma tem ca nu va fi suficient, obiectivul nostru fiind acela de a ne recupera banii (in jur de 3000 lei). Intrebare, va rog: ce alte demersuri trebuie sa demaram? .Multumesc anticipat ptr. raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:13, 21 Octombrie 2015
fyeratanye a scris:

salut
doamna gera905 in primul rand administratorul trebuie sa raspunda in fata presedintelui asociatie


gera905 este presedintele

[ link extern ]

Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

Art. 10
Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

Nu este specificat ca accesul ar fi limitat sau interzis in anumite conditii. Presedintele este in fond un proprietar.
Adunare de urgenta comitet executiv cu presedintele si administratorul invitat sa explice si sa ia o hotarire -eventual masuri mai drastice.
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2015
ContSters371153, utilizator
gera905 a scris:
Ca presedinte, am constatat ca administratorul incaseaza mai mult decat ce este pe facturi.

Poate vreti sa spuneti ca repartizeaza pe listele de plata cheltuieli care insumate sunt mai mari decat cheltuielile efective, reale (facturi furnizori, facturi prestatori, cheltuieli administrative, salariale...).
Incasand aceste sume pe baza de documente ()chitanta sau prin contul bancar), administartorul nu baga acesti bani in buzunar si aceste sume se regasesc in asociatie, in casa, in banca...
Prin intocmirea situatiei soldurilor se poate determina care sunt sumele incasate in plus la asociatie. Transferati aceste diferente in fondul de reparatii si multumiti-i administartorului ca a dus la realizarea acestui fond de repartatii.
Sigur ca pe viitor administratorul trebuie sa repartizeze si sa calculeze corect sumele de pe listele de plata, sume ce trebuie sa corespunda cu cheltuielile reale.
ce alte demersuri trebuie sa demaram?

Membrii comitetului, cenzorul si administartorul, sa colaboreze si sa determine cat mai exact diferentele incarcate pe listele de plata, luand apoi decizia de folosire a acestor sume in scopul administrarii cat mai eficiente a asociatiei.
Buna ziua. Evident, de 5 luni, numeroase e-mail-uri, in care ii explicam ca noi com. exec. avem autoritatea de decizie asupra banilor si nu administratorul care este ,,angajat" si ca trebuie sa aibe o decizie scrisa din partea noastra de utilizare a acelor bani altfel fiind delapidare ce face dar ,,cainii latra ursu merge".O sa facem o adunare generala pe aceasta tema, dar ma tem ca tot va tergiversa. O reclamatie la politie?
amvirdan@: suma platita pe factura Comprest este de 45pers. versus suma incasata pe listele de plata este ptr. 50-53pers. lunar. Suma de bani de care vorbesc este 5-8 pers .x6,64-8,73lei/pers. din 2010 pana in aprilie 2015. Toate documentele financiar contabile sunt la administrator, e adevarat ca nici membrii asociatiei noastre nu s-au implicat.
Multumesc
Va sugerez sa va puneti la punct cu legislatia si sa constatati ca dumneavoastra, membrii comitetului trebuie sa rezolvati problemele asociatiei.
Nu are sens sa convocati adunarea generala. Nu adunarea generala angajeaza administratorul. Nu adunarea generala verifica situatiile financiar-contabile ale asociatiei, ale administratorului, casierului sau contabilului. Acestea le face presedintele, cenzorul si membrii comitetului.
Nu trebyuie sa-i explicati administratorului ca dumneavoastra "comitetul" aveti autoritatea, responsabilitatea si puterea de decizie, ci trebuie sa luati masuri, sa decideti efectiv.
Luati decizia, de exemplu, de a angaja un casier sau sa preia casieria un membru al comitetului si incepand de maine acest casier se va instala in sediul asociatiei, cu litele de plat in fata si va incasa.
Luati decizia ca un membru al comitetului sa preia contabilitatea si acea persoana sa tina de maine contabilitatea.
Luati decizia de a desfiinta postul de administrator si de maine dati-i un preaviza administratorului sa predea gestiune unui membru al comitetului, de exemplu in maxim 15 de zile.
Sunt doar cateva exemple la indemana comitetului dar sunt multe alte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atributiuni presedinte Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu O asociatie de proprietari are hotararea adunarii generale de a pune presedintele sa se ocupe de toate problemele administrative, cu exceptia partii de ... (vezi toată discuția)
Comisia de cenzori si presedinte brgp123 brgp123 Va rog sa-mi spuneti daca o comisie poate fi formata dintr-o singura persoana, cenzorul poate fi si contabil, cenzorul poate fi si administrator, ... (vezi toată discuția)
Cenzor asociatie proprietari,adunare generala elevic elevic Va propun spre dezbatere urmatoarea situatie: In data de 12 martie este convocata adunarea generala a asociatiei.Conform legislatiei in vigoare cenzorul ... (vezi toată discuția)