avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 650 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Cine suporta costurile de retur pentru produs ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Cine suporta costurile de retur pentru produs neconform

Am comandat online de la un magazin de mobila o masa si doua scaune. Deoarece specificatiile de pe site nu erau suficiente, am solicitat pe email o clarificare: am vrut sa stiu cu precizie daca scaunele alese incap sub masa pe care voiam sa o comand (banuiam ca masa e cam ingusta si scaunele e posibil sa nu incapa si din acest motiv am solicitat o confirmare). In aceeasi zi am fost informata ca scaunele incap fara probleme sub masa asa ca am finalizat comanda. Cand acestea au fost livrate, am constat insa ca informatia furnizata de vanzator a fost eronata - banuiala mi-a fost confirmata - scaunele erau prea late pentru masa aleasa. Am solicitat asadar schimbul mesei cu un alt model, mai lat. Problema este ca vanzatorul m-a informat ca imi va fi imputat costul de retur al mesei neconforme si totodata va trebui sa platesc din nou transportul pentru masa pe care o doresc la schimb.

Mentionez ca in politica de retur a magazinului in cauza apare urmatorul articol:

"6.3. În cazul în care returnați Produsele deoarece au defecte sau există orice alte erori de vânzare/livrare, costurile de transport vor fi suportate integral de către IKEA."

In momentul in care le-am invocat acest articol, reprezentatii magazinului au spus ca cele intamplate nu se incadreaza la categoria "eroare de vanzare".

Faptul ca mi-au fost furnizate informatii gresite depre produs, ceea ce mi-a influentat decizia de cumparare, poate fi probat atat cu mail-uri cat si cu inregistrari ale convorbirilor telefonice.

Cum pot proceda in aceasta situatie?

Alte discuții în legătură

Magazin online client nu respecta procedura retur nicola81 nicola81 Am un magazin online si un client a comandat 3 articole. Dupa ce le-a primit mi-a solicitat retur pentru un articol , pe care l-am acceptat. Cand am primit ... (vezi toată discuția)
Buna seara. am achizitionat de la magazinul kenvelo o camasa ... roxana ionescu roxana ionescu Buna seara. Am achizitionat de la magazinul Kenvelo o camasa de dama pt.a o face cadou. Masura nu a fost buna si m-am dus in aceeasi zi sa o schimb. Nu avea ... (vezi toată discuția)
Plângere penală pentru pagubă după o achiziție online. o putem face la poliție sau trebuie să apelăm la un avocat? Adriana I Adriana I Buna ziua, in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca ... (vezi toată discuția)