avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 788 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Încadrare și promovare a personalului bugetar - ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Încadrare și promovare a personalului bugetar - administrator

Bună dimineața,

Am o nedumerire legată de faptul că, în cadrul unei instituții publice de cultură unde activează și subsemnatul, administratorul instituției, care a fost încadrat conform statului de funcții ca administrator COR - 515104 (aici am mari dubii cu privire la corectitudinea încadrării, în sensul că nu acesta ar fi trebuit să fie codul, în opinie personală ar fi trebuit încadrat cu codul COR - 431203, administrator financiar de patrimoniu, întrucât are în primire pe liste de inventar întreaga clădire, terenul de dedesubt, sala mare, cu scaune, mochetă etc, sala mică la fel, instinctoare etc), deci studii medii, dar care a absolvit înainte de angajare (2010) o facultate de management financiar-contabil, fiind licențiat în științe economice (angajarea facându-se în 2012), solicită în mod oficial să se modifice organigrama și implicit statul de funcții și să fie trecut ca administrator financiar de patrimoniu cu studii superioare COR - 263111, argumentând că Legea 284/2010 la art. 26 alin. 3 permite transformarea postului actual într-unul de nivel superior. Pe de altă parte susține că și alin. 5 al aceluiași articol îi vine în sprijin, întrucât deja are 3 ani în care a obținut calificativul "foarte bine" și pe deasupra art. 28 alin. 1 permite instituției să adopte în organigramă funcții care provin în mod normal din altă familie de funcții bugetare. Răspunsul instituției a fost nefavorabil argumentând că administratorul a obținut diploma de licență înainte de angajare și nu după ce a fost angajat, răspuns care pe mine m-a siderat, iar pe de altă parte că articolul 28 alin 1 din legea 284/2010 nu se poate aplica unei instituții de cultură, deși eu personal nu văd nicio restricție în cuprinsul lui, iar pe de altă parte, instituția consideră că funcția de administrator financiar de patrimoniu cu studii superioare este similară cu funcția de contabil șef, ceea ce eu personal nu am găsit ca fiind corectă afirmația, întrucât în OMEC 4847 pt aprobarea metodologiei de utilizare a funcției didactice auxiliare administrator financiar (patrimoniu), echivalarea acesteia se face cu următoarele funcții: consilier, expert,; gradul I-IV inginer economist, referent, referent de specialitate, economist, acestea pt studii superioare, iar pt studii medii cu: tehnician, merceolog, contabil, referent, administrator, deci sub nicio formă cu contabil șef. Întrebare: 1) este corectă încadrarea pe poziția administrator COR 515104, atât timp cât grupa majoră 5 înseamnă lucrători în domeniul serviciilor sau ar fi fost mai corect COR 431203 - cu grupa majoră 4 - funcționari administrativi. 2) Are dreptul să promoveze prin examen la funcția de administrator financiar (patrimoniu) cu studii superioare, chiar dacă a absolvit facultatea înainte de angajare?

Alte discuții în legătură

Schimbare incadrare la absolvire facultate petu petu Sunt sef birou intr-o institutie publica.Am o vechime in munca de 23 ani.Pana in anul 2008 am fost incadrata ca si contabil IA cu delegatie de sef birou.In ... (vezi toată discuția)
Studii superioare andrey2501 andrey2501 Va multumesc pentru raspunsuri, dar as dori sa stiu daca dupa terminarea masterului in audit financiar contabil pot fi incadrata pe un post de administrator ... (vezi toată discuția)
Incurcate sunt caile ... invatamantului tomamirela tomamirela scoala care angajeaza contabil cu jumatate de norma declara la ajofm ca are nevoie de administrator financiar de patrimoniu (???) , o tine una si buna ca ... (vezi toată discuția)