avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1000 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lucrari renovare parti comune si impozitul pe casa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lucrari renovare parti comune si impozitul pe casa

Am primit urmatoarea informatie de la administratia asociatiei: lucrarile (respectiv) varuitul scarii, ventilatia tevilor la subsol ( dupa care ventilatia este modificata in inlocuirea coloanei de apa rece dupa 1 an), hidroizolatia terasei blocului sint cu scutire la impozitul pe casa.
1) Daca suma platita ptr. lucrari depaseste cu mult impozitul anual pe casa ce se intimpla cu diferenta de bani?

2) Aceste lucrari nu ar trebui sa fie specificate pe o chitanta separata si nu introduse in totalul platii lunare la intretinere?

3) Ventilatia tevilor, banuiesc ca sint cele de la caldura (dar care devine lucrare de inlocuirea coloanei de apa rece) sint in obligatia de plata si a celor cu CT?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Octombrie 2015
ContSters371153, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters371153 , utilizator 15:10, 6 Noiembrie 2015
Conform dispozitii in vigoare,se poate beneficia de facilitatea scutirii impozitului aferent locuinta numai pentru lucrarile de modernizare si eficientizare energetica,care sunt executate integral prin implicarea asociatiei de proprietari
Pentru varuit scara, ventilatia tevilor la subsol ,nu sunt lucrari care sa conduca la exonerarea la plata impozit casa
Avand in vedere ca instalatia de caldura,coloanele de apa rece reprezinta parte comuna,c/v reparatii inlocuire se repartizeaza tuturor proprietariulor-inclusiv acelora care s-au debransat de la sistemul centralizat si au instalat CT individuale
Multumesc pentru raspuns.

Aceste repartizari de costuri pentru reparati si intretinere nu trebuie specificate separat pe chitanta la asociatie? Nu stiu cum este denumirea dar ar fi trebuit sa existe o chitanta numai pentru varuit, de ex si una pentru cheltuielile de intretinere lunara. Eu asa stiu ca ar trebui sa se procedeze.
Pentru hidroizolatie am primit separat dar celelalte lucrari nu sint mentionate in nici o chitanta pe care am platit-o. De ce?

Mai multe ori am fost asigurat de administrator ca toate aceste lucrari au fost si sunt cu scutire la impozitul pe casa. Nedumerirea mea fiind cum sa (se) procedez (a) cu impozitul pe casa si ce trebuie eu sa fac.
Mi-a explicat ca nu trebuie sa fac nimic si am scutire de la impozit si ca ar fi anuntat acest lucru si pe lista primita de la primarie figurez cu toate impozitele platite, deci aprobat pentru viitoarele scutiri.

Daca raspunsul primit aici este corect, atunci ce face administratorul?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Octombrie 2015
ContSters371153, utilizator
am fost asigurat de administrator ca toate aceste lucrari au fost si sunt cu scutire la impozitul pe casa

Ca sa clarificati temeinicia afirmatiilor administratorului dv de imobil,in temeiul disp L nr 230/2007 art 10 solicitati reprezentantului legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie sa va prezinte documentul prin care dv aveti scutire la impozit aferent bun imobil,pentru ca sa varuit scara si au fost ventilate tevile de la subsol
viqua a scris:
Nu stiu cum este denumirea dar ar fi trebuit sa existe o chitanta numai pentru varuit, de ex si una pentru cheltuielile de intretinere lunara. Eu asa stiu ca ar trebui sa se procedeze.

Pentru orice suma platita catre asociatie primiti o chitanta iar in aceasta suma pot fi cumulate toate cheltuielile repartizate pe lista de plata, inclusiv reparatii, zugraveli..., cu execptia fondului de rulment. Legea 230/2007 prevede ca pentru fondul de rulment se emite chitanta separata si aceasta pentru ca acest fond poate fi retras de cel ce l-a platit, in conditiile legii.
Cat despre impozitul de care sunteti scutit, daca nu aveti incredere in administratorul asociatiei, intrebati presedintele, cenzorul sau mergeti la Directia de finante locale cu banii in mana si incercati sa va platiti impozitul ca in fiecare an. Daca cele spuse de administrator sunt adevarate, functionarul de la ghiseu o sa va spuna ca nu datorati nici un impozit si va explica si de ce.

Multumesc pentru raspunsuri.

Situatia a inceput acum 3 ani si bineinteles am luat "pe cuvint si onoare" asigurarile administratorului. Nu am posibilitate sa verific cele spuse de admin si nici sa vizitez ghiseul pentru impozit pe casa.
Am subliniat si intrebat administratorul, ce trebuie eu sa fac si daca necesita sa trimit pe cineva la taxe si mi-a spus ca nu este nevoie. In acest caz, eu as putea sa fiu fara taxe platite de 3 ani, daca ce se spune aici este corect, numai pentru simplul fapt ca am avut incredere in administrator.
Fondul de rulment al asociatiei a facut picioare si nu cred ca se mai plateste. Nu inteleg de ce lucrarea de hidroizolatie terasa a blocului a fost emisa pe o chitanta separata si celelalte lucrari, nu.
In urmatoarele zile se va aplica sfatul cu Directia de finante.
Multumesc

Alte discuții în legătură

Fond de rulment man4pot man4pot Buna ziua As avea cateva nelamuriri cu privire la fondul de rulment si va solicit cateva detalii : Este obligatoriu ca proprietar de apartament sa ... (vezi toată discuția)
Prescriere cheltuieli asociatie de proprietari bureac62 bureac62 Va rog sa ma lamuriti daca exista in legislatia la zi vreo prevedere care sa prescrie plata unor sume aflate pe listele de plata a contributiei la cheltuielile ... (vezi toată discuția)
Fond reparatii frezii frezii Buna ziua.La noi in bloc(4 etaje)s-au schimbat tevile de la calorifere de la parter la etajul patru ,fiecare proprietar platind individual mesterului ... (vezi toată discuția)