Faceți, totuși, o plângere la ANPC. Ar trebui studiate clauzele din contract și din TCG (termenii și condițiile generale ale contractului). Ar trebui refuzată plata acestei sume dar mai întâi, așa cum v-am spus, trebuie studiate clauzele contractuale.
Din pacate cazul dumneavoastra este destul de des intalnit. De obicei, daca este prima "abatere", ca sa-i spunem asa, sau mai exact prima neintelegere de acest fel cu operatorul, acesta renunta la pretentiile materiale si se rezolva amiabil. Ati mai avut astfel de neintelegeri? Sa inteleg ca ati formulat catre operator o solicitare in care sa relatati exact intamplarea si acesta continua sa va solicite plata?
Buna ziua,
Operatorul sustine (si este sustinut de prevederile contractuale), ca nu este responsabilitatea sa pentru serviciile tertilor.
Totusi, a inteles situatia si a incercat sa ofere o reducere la aceste servicii. Dar 50 de EUR din 500, nu fac nicio diferenta.
Nu am avut niciodata probleme de acest gen.
In orice situatie, ne vom adresa atat producatorului jocului, cat si ANPC. Vom plati cei 2000 de lei, astfel incat sa beneficiem de serviciile de telefoie mobila in continuare (activitatea profesionala pe care o desfasuram este bazata strict pe serviciile de telefonie mobila si nu ne permitem sa stam fara acces la telefoane - sunt 2 contracte facute pe un singur nume si ambele au fost restrictionate).
Daca nu se va gasi o solutie prin ANPC / Gameloft / Orange, vom face publica situatia. Pe masura ce analizez ce s-a intamplat si usurinta cu care in 5 minute un copil a putut sa cheltuiasca in total 546 EUR (cu TVA inclus), mi se pare strigator la cer. Asa cum bancila beneficiaza de atatea filtre pentru a putea efectua o plata, asa cum si serviciul CNADNR prin care se poate cumpara rovigneta in parteneriat cu operatorul de telefonie mobila necesita o confirmare suplimentara prin sms, asa cum si producatorii de brichete au obligatia de a le fabrica "child proof", asa nu ar fi trebuit sa se ajunga in aceasta situatie.
Stiu ca sunt in totalitate responsabila pentru ceea ce face copilul meu. Din acest motiv, incerc sa il supraveghez pe cat posibil. Totusi, din pacate, in vremurile noastre, tot mai multi copii beneficiaza de gadgeturi (tableta, smartphoe, etc.). Al meu nu. Al meu s-a jucat in total 10 minute pe telefoul meu si a facut o eroare. O eroare facuta atat de facil, incat mi-e greu sa nu o consider frauda.
Nici macar nu am avut cum sa il cert. In interiorul jocului, este intrebat daca doreste sa cumpere diamante (in enleza). Scrie ca pretul acestora este 9.99E, sau 2.26E (sunt mai multe variante care apar). Cu un singur si simplu ok, se pot cumpara. Niciun alt cod de confirmare, nimic. E in regula sa platesc 546 EUR pentru asta ? Nu stiu cum v-ati simti voi, empatizand, dar eu ma simt (pe romaneste), trasa in teapa.
Nu sunt jurist, ci expert tehnic judiciar in specialitati ingineresti (informatica, calculatoare, telecomunicatii) si nu va pot spune la acest moment in ce masura va sprijina cadrul legislativ din Romania in neintelegerea relatata. Puteti avea in acest sens o discutie cu un avocat, trebuie studiat contractul si anexele, iar daca ulterior ajungeti la concluzia ca exista cale de izbanda, puteti initia un demers juridic in care sa aduceti ca proba si expertiza tehnica judiciara informatica a aplicatiei (pe care va sfatuiesc sa o pastrati, sa-i faceti eventual o copie de rezerva in versiunea actuala care v-a cauzat probleme).
Nu sunt jurist, dar daca operatorul a preinstalat jocul, inseamna clar ca are un interes (prrocentaj din incasari). Intrebati operatorul de ce a introdus acest joc "standard" fara a avea optiunea Dumneavoastra pentru a introduce un astfel de joc. Si cereti-i sa restrictioneze orice fel de accesari (stiati ca exista numere de telefon la care se platesc sume enorme daca sunt apelate?). Succes.