avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 820 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme achizitie online, joc preinstalat pe telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme achizitie online, joc preinstalat pe telefon

Copilul, in varsta de 6 ani, a jucat un joc pe telefon. Jocul, preinstalat de operatorul de telefonie mobila, de la care am achizitionat telefonul. Cu un singur click (de fapt 63), a cumparat 9000 de diamante virtuale, in valoare de 441 EURO, pe factura. Operatorul de telefoie mobila a inchis abonamentul si fara o garantie de 2000 de lei nu il va redeschide.

1. Nu stiu cat de normal este sa poti cheltui cu un click 441 EUR in 5 minute. De ce bancile necesita aprobari peste aprobari pentru plata unor sume mai mici, la platile online, iar in situatia de fata nu a fost nevoie decat de un accept pe baza de click.
2. De ce este necesara garantia de 2000 de lei.

Contractul cu operatorul de telefonie mentioneaza ca acesta (operatorul) nu este raspunzator pentru serviciile tertilor accesibile Clientului prin intermediul serviciilor furnizate.

De unde sa o apuc acum ? Sa discut direct cu Gameloft - compania care a produs jocul ? Stiu ca pana la 18 ani copilul este responsabilitatea parintilor, dar ceea ce s-a intamplat mi se pare fraudulos.
Ultima modificare: Duminică, 1 Noiembrie 2015
andreeab1, utilizator
Cel mai recent răspuns: andreeab1 , utilizator 15:03, 4 Decembrie 2015
~ Conținut șters la cerere ~
Din start se poate constata ca este ceva in neregula in aceasta speta. In mod uzual aceste jocuri sunt descarcate direct de catre utilizator din platforme dedicate ( exemplu "google play" sau "apple store " ) in functie de sistemul de operare preinstalat. Pentru a putea efectua plati ( sau mai exact achizitii de module, bonificatii, diamante, etc) aceste jocuri conditioneaza asimilarea la contul de jucator a unui card de debit detinut de catre un adult, care prin acesta decizie implicit isi da acordul in a efectua plati directe catre producatorul jocului / aplicatiei pentru anumite module sau servicii. Nu in ultimul rand, nici o astfel de tranzactie nu este procesata fara solicitarea codului pin asimilat contului de utilizator pe aceste platforme, tocmai a fi prevenita aparitia unor astfel de incidente ca cel mai sus prezentat ( folosirea accidentala de catre unui copil de 6 ani.

Citez din mesajul postat de Andreea :
" Contractul cu operatorul de telefonie mentioneaza ca acesta (operatorul) nu este raspunzator pentru serviciile tertilor accesibile Clientului prin intermediul serviciilor furnizate."

In opinia mea in speta nu este vorba de de "servicii accesibile prin intermediul serviciilor furnizate" ci de servicii furnizate de catre operator in numele unui tert : atata timp cat plata se face prin intermediul operatorului ( prin factura de telefonie ) si nu prin plata directa de catre utilizator catre tert.

Atata timp cat operatorul intermediaza plata acestor servicii catre tert si furnizarea acestuia preinstalata pe terminale mobile, implicit are si posibilitatea de de a rezolva direct o astfel de sesizare ( anulare suma , etc ), cu atat mai mult cu cat, in speta, este vorba de o culpa clara a acestuia ( asta ca sa nu folosesc cuvinte mai grele ca de exemplu : furt, inselaciune, etc ).

Sfatul meu : consultati un avocat specializat in fraude informatice + sezizare la ANPC
Ultima modificare: Marți, 3 Noiembrie 2015
George Lazarovici, Consilier juridic
Multumesc tuturor pentru sfaturi. Situatia s-a rezolvat. Producatorul jocului a solicitat operatorului de telefonie mobila scaderea pretului suplimentar. Factura a venit, deci, fara sa includa costul diamantelor. :)

Nu stiu, totusi, ce imi sta in putinta sa fac, astfel incat sa nu se intample si altor persoane ceea ce ni s-a intamplat noua. Si noi, cu siguranta, am fi trecut peste si am fi platit, daca ar fi fost vorba de 20-50 de EUR. Nu ar fi fost corect, nici in aceasta situatie, dar am fi inghitit in sec si am fi scos banii, sa nu trecem prin discutii complicate si amenintari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Excrocherie pe sms dinumarcel dinumarcel In cursul lunii ianuarie 2012 cand lucram la calculatorul personal am fost ispitit de o reclama cu calculul IQ-ului. Am completat fugitiv reaspunsurile dupa ... (vezi toată discuția)
Abuz, viclenie şi hărţuire? sanduvasile sanduvasile În timp ce lucra pe inernet, fiicei mele în vârstă de 11 ani, ia intrat, spun eu abuziv, peste pagina de lucru, o fereastră de lucru a interact4fun.com ... (vezi toată discuția)
Rezilierea unilaterala a contractului upc doruv2010 doruv2010 Buna ziua Am incheiat un contract cu UPC in mai 2009, pentru o perioada de un an. In cartierul in care locuiesc, ca operator similari, pentru servicii de ... (vezi toată discuția)