Saptamana trecuta toti salariatii institutiei
au facut controlul medical periodic.
Rezultatele au fost primite
de responsabilul SSM din cadrul institutiei noastre.
Acesta este prins in Organigrama
la Compartimentul aprovizionare.
Inainte facea parte din Compartimentul Resurse Umane.
Acum, la Compartimentul Resurse Umane
a ramas doar 1 singur specilist.
Va rog sa imi spuneti
unde se pastreaza
Fisele cu rezultatele analizelor /controlului medical ?
1. - la salariatul SSM,
care nu are conditii de securitate ale acestor documente
si nu are in Fisa postului nici o obligatie
privind confidentialitatea acestor date
sau
2. - la salariatul de la la Compartimentul Resurse Umane ?
l
3. - se face 1 singur Dosar
cu aceste documente ?
sau
se ataseaza a dosarul de personal al fiecarui salariat ?
Materialul privind rezultatele controlul medical al salariatilor se primeste de catre angajator/ conducatorul unitatii care il repartizeaza la lucratorul desemnat cu activitati de prevenire si protectie, care il arhiveaza in forma sa finala.
Materialul este util responsabilului ssm pentru intocmirea materialelor statistice, periodice, de informare asupra securitatii si sanatatii in munca din cadrul firmei, materiale care se analizeaza in CSSM infiintat la nivelul firmei.
Angajatorul are obligatia sa-i creeze responsabilului ssm posibilitatea arhivarii, astfel incat sa se respecte confidentialitatea acestui material.
Daca in institutie exista un cadru medical, angajat, atunci acesta va primi materialul respectiv si se va ocupa cu dirijarea sa catre responsabilul ssm si catre conducatorii locurilor de munca/ sefii de compartimente.
Conducatorii de compartimente vor primi extrase din acest matearial, prin grija responsabilului ssm/ responsabilului medical pentru lucratorii subordonati, pentru a cunoaste in orice moment starea de sanatate a acestora si a informa individual lucratorii. La nivelul sefilor de compartimente se asigura arhivarea pentru a se mentine confidentialitatea.
In urma controlului medical rezultatul analizelor care va revine este inmanat in plic inchis salariatului. Un exemplar ramane la dosarul medical aflat la medicul de medicina muncii.La ele are acces doar medicul de medicina muncii si dumneavoastara.
In urma controlului, medicul de medicina muncii elibereaza o fisa de aptitudine. Fisa este intocmita in trei exemplare si stabileste strict aptitudinea/aptitudinea conditionata/ inaptitudinea permanenta sau temporara in munca pentru profesia/functia si locul de munca unde va desfasurati activitatea si nici intr-un caz alte date medicale., Un exemplar al fisei de aptitudine ramane la dosarul medical care se gaseste la cabinetul medical un exemplar se inmaneaza lucratorului si un exemplar se anexeaza la fisa individuala de instruire .
Anual serviciul de medicina muncii care asigura supravegherea starii de sanatate a lucratorilor va intocmi si va prezenta angajatorului, un raport care va cuprinde in principal concluziile evaluarii starii de sanatate a lucratorilor, precum si recomandari medicale privind promovarea sanatatii la locul de munca dar in raport se vor prezenta doar date statistice nu se vor mentiona nume de lucratori asociate cu diagnostice etc.
"In urma controlului medical rezultatul analizelor care va revine este inmanat in plic inchis salariatului. "
Carui salariat ?
Lucratorului /responsabilului SSM ? sau la R.U. ? sau
salariatului care a efectuat controlul medical ?
Salariatul care a efectuat controlul medical nu va primi nici un rezultat al analizelor ?
Nu va sti care este starea lui de sanatate ?
Salariatul care a fost la examinarea medicala pentru angajare va primi un exemplar din fisa de aptitudine.
Lucratorul are acces la rezultatul analizelor efectuate/ la dosarul medical, la cerere.
HG nr.355/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare, privind supravegherea starii de sanatate a lucratorilor mentioneaza:
-art.17 Fisa de aptitudine care finalizeaza examenul medical la angajarea in munca se completeaza numai de catre medicul de medicina muncii, in doua exemplare, unul pentru angajator si celalalt pentru lucrator.
-art.29 al.(2) Serviciul de medicina muncii care asigura supravegherea starii de sanatate a lucratorilor va intocmi si va prezenta angajatorului, anual, un raport care va cuprinde in principal concluziile evaluarii starii de sanatate a lucratorilor, precum si recomandari medicale privind promovarea sanatatii la locul de munca.
-art.36 Lucratorii trebuie sa fie informati în legatura cu rezultatele proprii ale supravegherii sanatatii lor.
-art.46 Dosarului medical ii sunt aplicabile prevederile art. 21-25 din Legea drepturilor pacientului nr. 46/ 2003, referitoare la dreptul la confidentialitate a informatiilor si viata privata a pacientului.
-art.47 Lucratorii au acces, la cerere, la toate informatiile referitoare la starea lor de sanatate.