avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Schimb valutar - bani falsi
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Schimb valutar - bani falsi

Buna ziua,

Va scriu pentru a va cere un sfat in urmatoarea situatie:
Sunt studenta si pentru anul universitar in curs am primit o bursa Erasmus la o universitate din Franta. Inainte de a pleca din tara, am mers la un birou de schimb valutar pentru a schimba o suma de bani din lei in euro (bineinteles, pentru a imi asigura cheltuielile din primele zile). Am primit de acolo o bancnota de 200 euro. Domnisoara mi-a spus ca "nu are marunt".

Am ajuns in Franta si, desigur, am mers la magazin sa imi fac cumparaturile. La casa mi s-a spus ca trebuie sa schimb banii in bancnote cu valori mai mici, pentru ca ei nu pot accepta sume asa de mari. Am intrat deci la o banca si am intrebat cum pot proceda. Mi s-a spus ca trebuie sa merg la Banca Frantei, agentia din orasul in care sunt eu. Zis si facut.
Numai ca acolo, surpriza: domnul de la ghiseu a luat bancnota, a cercetat-o, a mai chemat un coleg, a confirmat si mi-a explicat ca este falsa. Si ca, desigur, e nevoit sa o retina. Eu, de buna credinta, i-am spus ca am primit-o la schimbul valutar, in Romania, ca am platit pentru ea (i-am aratat si bonul fiscal), si l-am intrebat cum as putea sa imi recuperez totusi banii. Mi-a spus sa iau legatura cu biroul de schimb respectiv. A oprit bancnota, ceea ce era si normal, zic eu, in situatia asta, si mi-a dat un document prin care Banca declara ca a primit acea bancnota (cu serie si alte detalii) si ca a scos-o din circulatie. Si atat.

Intrebarea mea este: ce ma sfatuiti sa fac in momentul de fata? Am vreo posibilitate de a-mi recupera banii (de la biroul de schimb)? Mentionez ca eu sunt inca in Franta si trebuie sa raman aici 12 luni, conform contractului Erasmus, asa ca nu ma pot deplasa prea usor in tara.
Multumesc pentru atentie!
Ultima modificare: Marți, 10 Noiembrie 2015
MariaT11, utilizator
Cel mai recent răspuns: hotumattua , utilizator 10:53, 25 Decembrie 2020
orice problema legala care implica romania si franta o puteti rezolva la ambasada romaniei din franta unde va trebui sa depuneti o sesizare impotriva casei de schimb (care are obligatia de a verifica bancnotele si au aparate speciale) pentru inselaciune si punere in circulatie de bancnote false, atasati la reclamatie copie dp bonul fiscal, copie alte acte, copie buletin, dati toate datele despre casa de schimb, reclamatia va ajunge la politia din romania care va face verificari. la sfarsitul anchetei va veti recupera banii. mentionati ca va constituiti parte civila in procesul penal cu suma de 200 euro plus cheltuielile prilejuite de ancheta daca va fi cazul.
Asta este calea legala.
Ambasada Romaniei nu este acelasi lucru cu Politia. Nu cred ca Ambasada primeste plangeri penale. In general, ambasadele intretin relatiile dintre state si nu se ocupa cu probleme individuale ale cetatenilor romani din strainatate. Cu anumite formalitati individuale se ocupa consulatele sau sectiile consulare ale ambasadelor, vedeti ce fac si ce nu fac ele pe [ link extern ]
Citez: "Am ajuns in Franta si, desigur, am mers la magazin sa imi fac cumparaturile. La casa mi s-a spus ca trebuie sa schimb banii in bancnote cu valori mai mici, pentru ca ei nu pot accepta sume asa de mari."
Fara a pune la indoiala declaratia dsoarei... poate confirma cineva acest argument in UE ?
E bancnota in circulatie, cum s-o refuze un agent economic ?
Avem si noi 500 RON... nu vreau sa imi imaginez cum ar fi sa mi-o refuze cineva la incasare !
..partea cu falsul urmeaza !

In prima faza ,luati legatura cu circumscriptia de politie pe raza careia e casa de schimb . Telefonic sau email . Actele (in copie) le puteti trimite via DHL cu confirmare de primire .
Asa am primit ceva acte intr-un plic A4 ,din Germania ,cost 7 euro si intr-o saptamana .
Fara a pune la indoiala declaratia dsoarei... poate confirma cineva acest argument in UE ?
E bancnota in circulatie, cum s-o refuze un agent economic ?


E o practica destul de frecventa ca magazinele (in special cele de familie) sa nu accepte bancnote mari. La fel se intampla si in SUA unde daca ai o bancnota de 100 $ gasesti destul de greu un magazin sa ti-o primeasca.

Alte discuții în legătură

Plata in euro vand o casuta si cumparatorul vrea sa-mi plateasca ... Adriana68 Adriana68 PLATA IN EURO Vand o casuta si cumparatorul vrea sa-mi plateasca in euro. Nu sunt multi bani, 7000 euro. Ce masura sa-mi iau , sau ce pot face sa ma asigur ca ... (vezi toată discuția)
Bani falsi primiti de la banca lila688678 lila688678 Am primit de la o banca mai multe bancnote de 100 euro.Din cauza ca ei dau putin, am incercat sa schimb la un ,,schimb valutar,, unde mi-au gasit o bancnota ... (vezi toată discuția)