avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 669 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Denuntare contract Orange si returnare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Denuntare contract Orange si returnare produs

Buna ziua,

Am incheiat un contract de telefonie cu Orangela Orange Shop in Auchan Titan, in data de 09.11 si as dori sa il reziliez fara plata nici-unei despagubiri. Imi puteti preciza conform carei legi pot sa ma retrag din contractul cu Orange fara sa le platesc 24*14EUR cat costa abonam pana la final? De asemenea cu abonam am luat si un telefon pe care vroiam sa il inapoiez pt ca este prea slab pt ce am eu nevoie. Ei au refuzat acest lucru. Imi puteti preciza de asemenea conform carei legi pot sa-mi schimb produsul deoarece nu sunt multumit de performante?
Va multumesc,
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 11:28, 19 Noiembrie 2015
Nu aveti cum, asta e rostul contractelor: sa garanteze partilor ca o perioada determinata de timp se pot baza pe anumite servicii (clientii) sau pe venituri (comerciantii).
Ideal e sa va informati inainte de a incheia un contract si eventual sa comparati mai multe oferte.
Nu sunt avocat dar o sa iti explic cum am facut eu sa reziliez contractul cu ei.. in primul rand nu am platit factura si am asteptat ca ei sa suspende serviciul.. am lasat o lunga perioada serviciul suspendat.. apoi am venit la ei cu contestarea facturii urmatoare in care d-lor pretindeau sa platesc ca si cum ar fi oferit serviciul.. am argumentat ca ii rog sa recalculeze factura tinand cont ca d-lor au decis unilateral sa nu ofere serviciul pentru perioada respectiva (cate zile au fost) si ca urmare ii rog ca daca asa au decis atunci sa nu solicite bani pentru un serviciu pe care nu l-au oferit.. desigur, am propus ca solutie sa rezilieze contractul si in acest caz eu urmand sa accept sa platesc abonamentul pentru perioada in care au furnizat serviciul.. am mentionat deasemenea ca eu am ales un abonament la momentul contractarii deoarece aveam nevoie de serviciul de date sa functioneze permanent, nu de un serviciu care sa fie uneori suspendat .. am amenintat ca in cazul in care nu reusim sa gasim o solutie amiabila o sa ma adresez protectiei consumatorului si instantei..

p.s. toata argumentatia mea s-a bazat pe faptul ca de vreme ce ei pot unilateral sa nu ofere serviciul e abuziv sa imi solicite mie sa nu reziliez contractul tot unilateral si e mai mult decat abuziv sa mai si solicite sa platesc pentru ceva ce nu au furnizat.. de aceea am si lasat sa treaca o luna intreaga in care serviciul sa fie 'suspendat pt neplata' asa incat sa existe o factura emisa de ei in situatia in care intreaga luna nu au furnizat serviciul ca urmare a unei decizii unilaterale... in acel moment a devenit evident pt d-lor ca asa se vor desfasura toate celelalte 20 de luni de contract ramase daca nu vor accepta rezilierea si au preferat sa scape de 'nebuna'.. ;) Eu acum explic calm cu am facut, dar cand am vorbit cu reprezentantul lor eram extrem de revoltata cum ei isi permit sa imi ceara bani pt ceva ce nu au furnizat.. si tocmai ca si-au permis sa nu furnizeze in ciuda contractului eu eram acum decisa sa reziliez acel contract...

Asta se intampla in august 2008, de atunci e posibil sa se fi schimbat legislatia, dar eu am reusit sa scap de ei la numai 4 luni dupa ce facusem un contract pe 2 ani.. bafta!
Ultima modificare: Miercuri, 18 Noiembrie 2015
io_ana, utilizator
As mai avea o intrebare legata tot de anularea contractului si de fapt acesta este si motivul principal pentru care doresc sa il reziliez. La momentul semnarii contractului, agentul Orange din agentie mi-a spus ca imi da gratuit doua casti Bluetooth. Am semnat, plecat acasa etc si ieri descopar ca de fapt am platit pe ele 240 de lei conform chitantei. Am fost inapoi la ei la magazin si mi-ai explicat cum ca pentru ca am cumparat acele doua casti mi-au putut aplica naibii sa-i ia de reducere si ca acesta este motivul pt care am putut lua telefonul la pretul de 0 lei, sau aproape de zero. Acest lucru nu mi-a fost explicat de catre angajatul Orange si nici inapoi nu au vrut sa-mi primeasca acele casti din motiv ca nu mai am ambalajele originale. La momentul consilierii, agentul Orange nu mi-a spus ca daca fac cumparaturi de 200 de lei astfel incat sa-mi dea telefonul gratuit etc. Daca mi-ar fi explicat cum trebuie de la inceput fie as fi optat pentru altceva (casti normale, husa incarcator auto etc) sau as fi renuntat in a mai face contractul.
Deoarece agentul nu m-a informat cum trebuie legat de aceste promotii, acesta nu poate fi un motiv indeajuns de bun pentru a denunta contractul?
Practic mi s-au ascuns anumite chestii in legatura cu acel contract.
Da, poate fi un motiv pentru ca se incadreaza in ceea ce legea numeste practici comerciale inselatoare:
Legea 363/2007
Art. 7
(2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind omisiune înşelătoare atunci când, ţinând cont de aspectele prevăzute la alin. (1), un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

Insa nu stiu cum ati putea proba. Eventual sa mai mergeti o data la reprezentanta si sa reluati discutia cu acelasi angajat, discutie pe care s-o inregistrati fara sa stie si pe care sa o trimiteti celor de la centrala cu precizarea ca daca nu sunt de acord cu rezilierea contractului fara despagubiri proprotionale cu durata ramasa din abonament va veti adresa ANPC.
Am gasit ceva interesant pe undeva pe net:
Din legea 161/2010 se intelege de la articolul I, modif legii art 84 din legea 296/2004 “Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
Poate fi considerat just, ca furnizorul sa ceara plata a 24 de luni pentru un serviciu pe care nu l-a oferit?
Nu prea mi se pare just.
Inteleg ca fiind justa plata serviciilor oferite pana la momentul rezilierii dar nu si plata in avans a lunilor ramase. E ca si cum as duce la bun sfarsit contractul. Prin obligarea de catre furnizor sa-i platesc cele 24 de luni ramase din contract ar insemna ca acesta ma restrange in exercitarea dreptului. Asadar prin orice logica ar lua cineva acest lucru, plata in avans a 24 de luni, fara ca ei sa mai furnizeze serviciul, devine o clauza abuziva la contract. Logic luand lucrurile, orice om cred ca ar proceda la fel. Daca eu sunt obligat sa platesc contractul pana la final si sa nu mai primesc nimic din partea furnizorului, de ce sa mai renunt la contract? Astfel, aceasta clauza devine coercitiva deci abuziva. Nu sunt avocat dar logic vorbind, cred ca am dreptate.
Platesc pentru ceva ce nu primesc. E ca si cum banca te-ar obliga sa-i platesti si dobanda ramasa pana la finalul creditului desi tu ai facut rambursare anticipata. Nu si banca isi face planuri cu banii pe care i-ar castiga din dobanda platita de tine? Asa e si cu serviciile de telefonie.
Ultima modificare: Joi, 19 Noiembrie 2015
mbracau, utilizator

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie mobila dia_cj2005 dia_cj2005 Buna, am incheiat un contract in data de 18 sept 2013 prin telefon in valoare de 7 euro cu Tva inclus, contract incheiat pe o perioada de 6 luni fara nici o ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract firma telefonie, cablu tv & internet berteaion berteaion Doresc un raspuns simplu la intrebarea \\\\" Pot sa reziliez oricand doresc contractul cu o firma de telefonie, cablu tv si internet ( sau la alti furnizori de ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)