avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Denuntare contract Orange si returnare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Denuntare contract Orange si returnare produs

Buna ziua,

Am incheiat un contract de telefonie cu Orangela Orange Shop in Auchan Titan, in data de 09.11 si as dori sa il reziliez fara plata nici-unei despagubiri. Imi puteti preciza conform carei legi pot sa ma retrag din contractul cu Orange fara sa le platesc 24*14EUR cat costa abonam pana la final? De asemenea cu abonam am luat si un telefon pe care vroiam sa il inapoiez pt ca este prea slab pt ce am eu nevoie. Ei au refuzat acest lucru. Imi puteti preciza de asemenea conform carei legi pot sa-mi schimb produsul deoarece nu sunt multumit de performante?
Va multumesc,
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 11:28, 19 Noiembrie 2015
Cu cat incep sa citesc mai mult contractul cu atat imi dua seama ca sunt clauze abuzive care nu au fost specificate inca de la inceput:
Iata ce scrie la punctul 3 din contractul cu Orange:

3. Durata Contractului
Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către părţi şi este încheiat pentru o Perioadă minimă contractuală stabilită cu Clientul şi indicată în Partea I a Contractului. Perioada minimă contractuală se calculeaza de la data Activării.
În cazul în care niciuna dintre părţi nu notifică în prealabil cu cel puţin 30 de zile, celeilalte părţi, intenţia de a înceta contractul la data expirării Perioadei minime contractuale sau la data expirării unei perioade pentru care s-a prelungit Contractul, acesta se prelungeşte tacit pe perioade determinate succesive, egale cu Perioada minimă contractuală, conform art.1.2 din TCG. Pe durata prelungirilor tacite succesive nu se vor percepe despăgubiri pentru denunțarea Contractului de către Client, conform art.1.17 din TCG.

Paragraful de mai sus se bate cap in cap cu punctul 8, Incetarea contractului
- prin denunţare unilaterală solicitată de Client, cu un preaviz de cel puţin 30 de zile calendaristice şi cu plata de juste despăgubiri, egale cu Valoarea abonamentului înmulţită cu numărul de luni rămase până la expirarea Perioadei minime contractuale, conform art.1.17 din TCG. Nerespectarea termenului de preaviz conduce la considerarea ca neconformă a solicitării de denunţare a contractului.
Nu se bat cap in cap, sunt despre doua contracte diferite:
1. cel cu perioada minima contractuala semnat initial
2. cel care incepe dupa perioada minima contractuala daca niciuna dintre parti nu anunta intentia de a-l incheia.

Incerc sa explic altfel si sper sa fiu clara:
Daca aveti un contract pe 2 ani si nu doriti prelungirea lui trebuie sa-i notificati cu minim 30 de zile inainte de expirare.
Denuntarea in aceasta perioada => justa despagubire pentru operator.
Daca nu notificati, contractul se va prelungi tacit (cu acord subinteles) tot cu 2 ani dar puteti denunta unilateral oricand fara plata vreunei despagubiri prin notificare trimisa cu 30 de zile inainte.

Comparatia cu banca din mesajul precedent nu cred ca e buna pentru ca banii primiti mai repede ii imprumuta altora, deci incaseaza dobanda de la noii clienti. Nu pierd nimic.
In schimb sunt de aceeasi parere cu dvs. in privinta pretentiei de plata integrala a unor servicii de care nu se va beneficia, o consider exagerata.

Pe de alta parte, in opinia mea un contract incheiat pe perioada determinata poate contine clauze care prevad despagubiri in caz de denuntare unilaterala fara culpa celeilalte parti (nu ma refer la ceea ce cred ca e clar ca trebuie restituit: sumele cheltuite deja de operator cu subventia / subventiile pentru dispozitive sau servicii).

Telekom calculeaza asa:

In cazul in care Contractul privind Furnizarea Serviciului inceteaza inainte de expirarea PM (perioada minima), din culpa sau initiativa Clientului, Clientul datoreaza despagubiri pentru incetare prematura in cuantum de 50% din valoarea totala a Pachetului de Servicii, proportional cu numarul de luni ramase pana la expirarea PM.


Orange calculeaza altfel (daca ceea ce apare pe net este actualul lor contract-standard):

1.17. Denuntarea unilaterala a Contractului
a) la initiativa Clientului, în urmatoarele situatii:
[...]
ii) în cursul Perioadei minime contractuale, printr-o notificare scrisa trimisa catre Orange România cu cel putin 30 (treizeci) de zile calendaristice înainte de data la care se doreste ca
denuntarea sa devina efectiva si cu unei sume reprezentând Valoarea abonamentului înmultit cu numarul de luni ramase pâna la expirarea Perioadei minime contractuale;


Despre cat de abuzive sunt aceste clauze si despagubirile pretinse noi putem doar sa ne dam cu parerea. Mie, de exemplu, pretentiile Telekom imi par rezonabile iar ale Orange exagerate insa doar ce parere are ANPC conteaza. Daca va hotarati sa denuntati contractul si va pretind plata integrala a abonamentului, faceti reclamatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie mobila dia_cj2005 dia_cj2005 Buna, am incheiat un contract in data de 18 sept 2013 prin telefon in valoare de 7 euro cu Tva inclus, contract incheiat pe o perioada de 6 luni fara nici o ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract firma telefonie, cablu tv & internet berteaion berteaion Doresc un raspuns simplu la intrebarea \\\\" Pot sa reziliez oricand doresc contractul cu o firma de telefonie, cablu tv si internet ( sau la alti furnizori de ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie Caydenz Caydenz Doresc sa reziliez un contract Vodafone. Am sunat la Vodafone si mi-au spus ca trebuie sa achit o taxa de 150 de euro (sau ceva de genu) pentru a rezilia ... (vezi toată discuția)