Apelez la forumul dumneavoastră în speranţa că ma veţi putea lămuri în următoarea problemă: un primar de comuna a primit o condamnare definitiva in 2013, la 1,6 ani de închisoare cu suspendare. El fusese trimis în judecată de DNA, fiind acuzat că a folosit şi prezentat documente ori declaraţii false, inexacte ori incomplete care au avut ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri europene . De mentionat, faptul ca mai are multe dosare pe rol , acestea tot legate de mandatele ”curate” ale sale . Ulterior primirii sentinţei penale, acest primar este implicat în altă infracţiune, împreună secretara Primariei, întocmindu-se un alt dosar penal....solutionat tot cu inchisoare cu suspendare. Nu mai punem la socoteală că noua "abatere " a comis-o in perioada termenului de încercare şi pe timpul pedepsei cu inchisoare cu suspendare.şi mai ales in legătură cu serviciu. Prefectul judetului de atunci ingnora toate aceste fapte "încercand"să-l demită pe aceleaşi considerente însă, în cele din urmă, a renunţat din cauza lacunelor legislative. Practic, el ar risca ca mandatul să-i înceteze dacă s-ar aplica Legea 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, care spune că, odată ce a fost condamnat, un ales local îşi pierde mandatul încredinţat de cetăţeni. Pe de altă parte, Codul Penal spune că, odată cu suspendarea măsurii privative de libertate se suspendă şi pedepsele accesorii, în acest caz pierderea mandatului. Intre timp, noul Prefect al judetului , l-a suspendat; el explicand că, deşi condamnările au fost date anul trecut, a decis să ia această măsură pe baza unei decizii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care a dispus o aplicare unitară la nivelul întregii ţări.
„Legislaţia lăsa loc de interpretări. Aşa se face că avem în ţară primari condamnaţi penal încă în funcţii. În unele localităţi au fost demişi după ce au fost condamnaţi, în altele nu au fost şi se află încă în funcţie. În luna iunie 2015, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis ca legea să fie aplicată unitar la nivelul întregii ţări”, a explicat prefectul, care a adăugat că a vorbit cu primarii în cauză şi le-a explicat situaţia.
Pe de altă parte, potrivit legii, primarii cărora le-a încetat mandatul au la dispoziţie 10 zile pentru a ataca în instanţa de contencios administrativ ordinele de încetare a mandatelor semnate de prefect. Primarul din comuna in speta, mai are şi alte dosare penale pe rol şi nu intenţionează să atace ordinul prefectului. De altfel, el anunţase în urmă cu ceva timp că nu mai doreşte să candideze la alegerile din 2016. Insa,acesta vine la Primarie,a fost angajat consilierul Primarului interimar si in continuare se poarta ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Aş dori punctul dvs.de vedere legat de faptul că acest functionar public este inca in activitate ( are atributii de control) avănd în vedere prevederile Legii 188/1999 -statutul functionarilor publici, cu modificări şi completări- cu referire expresă la art.54 lit.h: " ART. 54
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:……
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
Vă rog să-mi spuneţi dacă acestui "functionar public" trebuia să-i înceteze raportul de serviciu ? Dacă da, cum aş putea semnala acest fapt şi unde aş putea depune o sesizare in acest sens? Către AGENŢIA NAŢIONALÃ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI? Aştept răspunsul dumneavoastră. Vă mulţumesc anticipat .
Cel mai recent răspuns:
Kyandra , moderator
23:51, 24 Noiembrie 2015