Exista vreo conditie de forma si de validitate pe care trebuie sa o indeplineasca un document scris transmis prin intermediul fax-ului?
Acceasi intrebare este valabila si pentru documentul scris transmis prin e-mail.
Se poate face o legatura intre achizitile publice desfasurate prin SEAP, adica electronic, si legislatia aplicabila privind emnatura electronica, comertul electronic?
Cred ca incurcam putin lucrurile.
In fond in intrebarea dvs. sunt doua chestiuni. Prima se leaga de forma de valabilitate a unui inscris -conventie-.
Cea de a doaua priveste de fapt -in opinia mea- mijloacele de comunicare.
Din punct de vedere legal .... sunt chestiuni completamente diferite.
Altfel spus ... modul de transmitere a ofertei de a contracta -spre exemplu - nu modifica elementele de valabilitate formala a inscrisului.
Si mai simplu spus.
Indiferent daca oferta de a contracta este trimisa prin fax, posta, sau o predati personal .... inscrisul in sine trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii. -Nu le descriu pe fiecare caci ar lua prea mult timp-.
Chestiunea mijlocului de comunicare a ofertei de a contracta este relevanta doar in privinta urmatoarelor aspecte: Locul, timpul si dovada.
In privinta dovezii ... lucrurile sunt clare, la fax .. raportul de confirmare, posta, confirmarea de primire.
In privinta locului regula generala este ca locul incheierii contractului este localitatea la care se afla destinatarul ofertei. -sunt cateva exceptii dar nu le amintesc acum-.
In privinta momentului acceptarii ofertei regula generala este ca este cel al primirii de catre ofertant a acceptarii ofertei. -art.35 C.com-.
Licitatia prin SEAP ... cred ca este reglementata explicit in pagina cu titlu ”Termeni si conditii” de pe acest site.