avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 900 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... CONDITIILE DE FORMA ALE UNUI DOCUMENT TRANSMIS PRIN ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

CONDITIILE DE FORMA ALE UNUI DOCUMENT TRANSMIS PRIN FAX SAI EMAIL

Exista vreo conditie de forma si de validitate pe care trebuie sa o indeplineasca un document scris transmis prin intermediul fax-ului?
Acceasi intrebare este valabila si pentru documentul scris transmis prin e-mail.
Se poate face o legatura intre achizitile publice desfasurate prin SEAP, adica electronic, si legislatia aplicabila privind emnatura electronica, comertul electronic?
Cel mai recent răspuns: Alin Paidiu , Avocat 13:49, 24 Iulie 2009
Cred ca incurcam putin lucrurile.
In fond in intrebarea dvs. sunt doua chestiuni. Prima se leaga de forma de valabilitate a unui inscris -conventie-.
Cea de a doaua priveste de fapt -in opinia mea- mijloacele de comunicare.
Din punct de vedere legal .... sunt chestiuni completamente diferite.
Altfel spus ... modul de transmitere a ofertei de a contracta -spre exemplu - nu modifica elementele de valabilitate formala a inscrisului.
Si mai simplu spus.
Indiferent daca oferta de a contracta este trimisa prin fax, posta, sau o predati personal .... inscrisul in sine trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii. -Nu le descriu pe fiecare caci ar lua prea mult timp-.
Chestiunea mijlocului de comunicare a ofertei de a contracta este relevanta doar in privinta urmatoarelor aspecte: Locul, timpul si dovada.
In privinta dovezii ... lucrurile sunt clare, la fax .. raportul de confirmare, posta, confirmarea de primire.
In privinta locului regula generala este ca locul incheierii contractului este localitatea la care se afla destinatarul ofertei. -sunt cateva exceptii dar nu le amintesc acum-.
In privinta momentului acceptarii ofertei regula generala este ca este cel al primirii de catre ofertant a acceptarii ofertei. -art.35 C.com-.
Licitatia prin SEAP ... cred ca este reglementata explicit in pagina cu titlu ”Termeni si conditii” de pe acest site.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract prestari servicii mihai_diana mihai_diana Buna ziua. As dori sa aflu daca trimit electronic un contract de prestari servicii si la noi ramane un exemplar semnat doar de firma noastra este in regula ... (vezi toată discuția)
Seap si comertul electronic Silvia  Aldea Silvia Aldea Avand in vedere faptul ca transmiterea documentelor prin SEAP se face in forma electronica, atat de catre autoritatea contractanta, cat si de catre ofertant, ... (vezi toată discuția)
Cum pot incheia un contract prin email? gistra gistra Lucrez online si clientii mei sunt din afara UE. Din pacate niciunul dintre ei nu vrea sa se complice cu contractele mele (tiparire, semnare, scanare, ... (vezi toată discuția)