avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 306 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Utilizarea PC-ului la servici
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Utilizarea PC-ului la servici

Am onoarea sa va salut!
Am inteles ,,Prevenirea afecţiunilor profesionale cauzate de
munca la videoterminale,, ceea ce la seviciu nici pe departe nu se respecta, (umaresc ...si introduc date pe 2 pc - uri timp de 6 ore fara sa i-mi fie permis sa parasesc instalatia si pc-urile, in conditii de iluminat impropriu, fara birou si scaun corspunzator pt inaltime, monitoarele catre ferestre prin care intra toata lumina de la soare, aerul conditionat functioneaza aproape nonstop de 9 ani fara a fi curatat vre-o data de cineva autorizat , serviciul fiind neintrerupt , etc ) doresc sa stiu unde trebuie sa ma adresez in privinta aceasta, si daca ar trebui sa beneficiez de un spor ( remunerare sau la pensie ) in urma utilizarii pc ului.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:01, 13 Decembrie 2015
Puteti sesiza mai intai angajatorul, in scris cu nr. de inregistrare/ data si sa solicitati respectarea Cerintelor minime de securitate si sanatate pentru utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare aprobate prin HG. 1028/ 09.08.2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
In materialul de evaluare a riscurilor profesionale de la locul dvs. de munca/ postul dvs. de lucru, in mod normal ar trebui sa se regaseasca elementele pe care le mentionati si masuri dispuse pentru intrarea in legalitate.
Daca sesizarea dvs. va ramane fara raspuns si urmata de masuri concrete de imbunatatire a situatiei puteti sesiza ITM in scris cu nr. de inregistrare/ data. Se va declansa o ancheta de catre ITM, angajatorul va primi dispozitie sa intre in legalitate intr-un anume interval de timp si poate fi amendat contraventional pentru nerespectarea legislatiei.
In privinta sporurilor la salariu care se acorda, acestea trebuie mentionate/ nominalizate in contractul colectiv de munca incheiat la nivel de firma, pentru a putea fi acordate la nivel de firma si sa se regaseasca ca mentiuni in CIM al beneficiarilor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Decontare ochelari Daniela niculita Daniela niculita Buna ziua! Lucrez pe funcția de casier la un CAR Pensionari este o unitate non profit, după un control la doctorul oftalmilog mia dat reteta sa imi fac ... (vezi toată discuția)
Sunt reglementate în codul muncii privind pauzele pentru nevoi fiziologice? la o normă de 6 ore, în contract am prevăzute două pauze a câte 10 minute fiecare vasisimopasa vasisimopasa Buna ziua, doresc sa stiu daca sunt reglementate in codul muncii pauzele pt nevoi fiziologice si pauzele de relaxare al ochilor, spatelui, etc. pe timpul ... (vezi toată discuția)
Spatiu de lucru alocat unui angajat Margareta72 Margareta72 Cati metri patrati sunt alocati prin lege unui angajat intr-un birou in care se desfasoara activitatea de CTC ? Daca fiecare birou are pe el si un PC se ... (vezi toată discuția)