Buna seara,
Sunt in concediu medical din data de 4 decembrie 2014. Mi-au ramas 4 zile concediu de odihna neefectuat in 2014, tot anul 2015 am fost in concediu medical si voi mai avea concediu medical si in 2016 pana cel tarziu 31 mai. Vreau sa stiu care sunt drepturile mele referitor la efectuarea concediului de odihna cand ma voi intoarce la locul de munca in 2016.
Multumesc!
Codul Muncii
Art. 145
....
(4) La stabilirea duratei concediului de odihna anual, perioadele de incapacitate temporara de munca si cele aferente concediului de maternitate, concediului de risc maternal si concediului pentru ingrijirea copilului bolnav se considera perioade de activitate prestata.
Art. 146.
(1) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an. (2) In cazul in care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial, concediul de odihna anual la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual.
....
Altfel spus, la revenirea din concediu medical veti avea dreptul la CO aferent si acestei perioade (4 decembrie 2014 - 31 05.2016).
Multumesc pentru raspuns! Eu am 28 zile concediu de odihna dupa vechimea in munca plus 4 zile suplimentare acordate de angajator pentru conditiile de munca(lucrez in siderurgie), deci am un total de 32 zile de concediu de odihna pe an. Am citit si eu articolele din Codul muncii dar eram derutata de faptul ca eu m-am intins pe 3 ani si de aceea am vrut sa aflu si pareri de specialitate.
In speta, veti benefciia de :
- 4 zile lucratoare de CO pentru 2014 dupa spusele dvs.
- 32 zile lucratioare de CO pentru anul 2015
- 13 zile lucratoare de Co pentru perioada 01.01.2016 - 31.05.2016
Legea 12/2015
narcisa1985
Buna ziua !
Sunt profesor titular in cadrul unei scoli gimnaziale. Momentan, pana in aprilie 2016, sunt in CIC.