avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Legea 12/2015
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Legea 12/2015

Buna ziua !

Sunt profesor titular in cadrul unei scoli gimnaziale. Momentan, pana in aprilie 2016, sunt in CIC.

In anul scolar 2013-2014, situatia mea a fost urmatoarea :

- 1 septembrie 2013 - 1 octombrie 2013 - am predat
- 1 octombrie 2013 - 4 aprilie 2014 - concediu medical
- 5 aprilie 2014 - 30 iulie 2014 - concediu prenatal + concediu postnatal
- 1 august 2014 - 13 aprilie 2016 - CIC

Intrebarea ar fi urmatoarea : conform legii 12/2015 am dreptul la CO in anul scolar 2015-2016 ?

Pana acum stiam ca trebuie sa fiu in activitate in vacanta de vara, acum, insa, se pare ca perioada aferenta concediului pre+postnatal si a concediului medical reprezinta activitate.

Teoretic, am dreptul sa iau aceste zile ?

Vad ca legea specifica ca se iau in urmatoarele 18 luni, dar e imposibil pentru ca CIC dureaza 1 an si 11 luni.

Multumesc pentru raspuns ! O zi buna!
Cel mai recent răspuns: narcisa1985 , utilizator 11:33, 3 Februarie 2016
Conform prevederilor Codului Muncii , aveti dreptul la CO aferent perioadei cuprinse intre 14 aprilie 2016 si 31 decembrie 2016.

Perioada CCC nu intra in calculul duratei concediului de odihna, deoarece CCC nu intra in categoria concediilor medicale si , prin urmare, afecteaza durata concediului de odihna.

Art.145 C.mun.
...
(4) La stabilirea duratei concediului de odihna anual, perioadele de incapacitate temporara de munca si cele aferente concediului de maternitate, concediului de risc maternal si concediului pentru ingrijirea copilului bolnav se considera perioade de activitate prestata.
...
Va multumesc pentru raspuns ! Cred ca nu m-am exprimat corect. Eu as fi vrut sa aflu altceva. In anul 2014, in perioada 1 ianuarie - 4 aprilie am fost in concediu medical si in perioada 5 aprilie - 30 iulie am fost in concediu pre si post natal. Vroiam sa stiu daca zilele aferente concediului de odihna din anul 2014 pentru perioada ianuarie - august (considerata activitate conform legii 12/2015) se pot acorda in anul 2016 cand imi reiau activitatatea ? Va multumesc anticipat !
Da, se pot acorda in 2016.
Puteti sa ma ajutati, va rog, prin mentionarea articolelor din lege care atesta acest lucru ? (in vederea convingerii directorului)
1. Art. 144 C.mun.
(1) Dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor.
(2) Dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari

Art. 145 C.mun.
(1) Durata minima a concediului de odihna anual este de 20 de zile lucratoare.
(2) Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective de munca aplicabile.
(3) Sarbatorile legale in care nu se lucreaza, precum si zilele libere platite stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil nu sunt incluse in durata concediului de odihna anual.
(4) La stabilirea duratei concediului de odihna anual, perioadele de incapacitate temporara de munca si cele aferente concediului de maternitate, concediului de risc maternal si concediului pentru ingrijirea copilului bolnav se considera perioade de activitate prestata.
(5) In situatia in care incapacitatea temporara de munca sau concediul de maternitate, concediul de risc maternal ori concediul pentru ingrijirea copilului bolnav a survenit in timpul efectuarii concediului de odihna anual, acesta se intrerupe, urmand ca salariatul sa efectueze restul zilelor de concediu dupa ce a incetat situatia de incapacitate temporara de munca, de maternitate, de risc maternal ori cea de ingrijire a copilului bolnav, iar cand nu este posibil urmeaza ca zilele neefectuate sa fie reprogramate.
(6) Salariatul are dreptul la concediu de odihna anual si in situatia in care incapacitatea temporara de munca se mentine, in conditiile legii, pe intreaga perioada a unui an calendaristic, angajatorul fiind obligat sa acorde concediul de odihna anual intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care acesta s-a aflat in concediu medical.


2. Perioada respectiva se ia in condiderare la calculul concediului de odihna, nu ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr.12/2015, ci ca urmare a faptului ca , Curtea Europeana de Justitie, printr-o hotarare preliminara pronuntata la data de 20 ianuarie 2009, interpretand dispozitiile art. 7 din Directiva 2003/88, a declarat urmatoarele:
1) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 4 noiembrie 2003 privind anumite aspecte ale organizarii timpului de lucru trebuie interpretat in sensul ca nu se opune unor dispozitii sau unor practici nationale potrivit carora un lucrator aflat in concediu medical nu are dreptul la un concediu anual platit efectuat intr o perioada de concediu medical.

2) Articolul 7 alineatul (1) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat in sensul ca se opune unor dispozitii sau unor practici nationale care prevad ca dreptul la concediul anual platit se stinge la expirarea perioadei de referinta si/sau a unei perioade de report stabilite de dreptul national chiar si in cazul in care lucratorul s a aflat in concediu medical in toata perioada de referinta sau intr o parte din aceasta si incapacitatea sa de munca a continuat pana la incetarea raportului sau de munca, motiv pentru care nu a putut sa isi exercite dreptul la concediul anual platit.

3) Articolul 7 alineatul (2) din Directiva 2003/88 trebuie interpretat in sensul ca se opune unor dispozitii sau unor practici nationale care prevad ca, la incetarea raportului de munca, nu se acorda nicio indemnizatie pentru concediul anual platit neefectuat lucratorului care s a aflat in concediu medical in toata perioada de referinta sau intr o parte din aceasta si/sau in toata perioada de report sau intr o parte din aceasta, motiv pentru care nu a putut sa isi exercite dreptul la concediul anual platit. Pentru calculul indemnizatiei mentionate, remuneratia obisnuita a lucratorului, care este cea care trebuie mentinuta in perioada de repaus ce corespunde concediului anual platit, este de asemenea determinanta.
[ link extern ]
Ultima modificare: Marți, 2 Februarie 2016
Cornel Vasile, Consilier juridic

Alte discuții în legătură

Concediu de odihna dupa concediu medical stelian77 stelian77 Buna ziua Am fost incadrat la o firma la data de 17.06.2014. La data de 14.07.2014 am avut un accident rutier in urma caruia am fost 9 luni in concediu ... (vezi toată discuția)
Concediu de odihna rosflower rosflower Buna ziua! sunt insarcinata in 30 sapt.luna aceasta la sf.ar trebui sa intru in prenatal intrebarea mea este concediul de odihna pe anul acesta este din ... (vezi toată discuția)
Concediu de odihna ?? ContSters380478 ContSters380478 Buna ziua.Am 56 ani.Sunt angajat la o firma din 15.10.2014. In februarie 2015 am fost depistat cu o boala incurabila (c).Am fost operat si am urmat ... (vezi toată discuția)