Buna ziua! Sunt nou aici si nou si in domeniu si am multe nelamuriri. In primul rand as dori si eu daca se poate sa mi explice cineva care este procedura corecta de incasare a banilor de la clienti persoane fizice pentru evenimentele organizate de restaurantul la care lucrez cu ocazia Craciunului si a Revelionului. Pana acum am incasat avans pe baza de bon fiscal si in perioada urmatoare clientii urmeaza sa achite restul. Mentionez ca restaurantul are o oferte de meniu pt o persoana cu pret total pt eveniment (ex:Meniu Craciun in valoare de 100 ron/pers) In urma unui control ANAF mi s a spus ca de acum incolo trebuie sa apara pe bonul sau pe factura emisa meniul explicit nu cu pret la total. Sa inteleg ca atunci cand un client vine sa mi achite restul de plata eu trebuie sa fac factura explicita pe valoarea totala a rezervarii din care sa scad avansul? Sau cum se procedeaza? Scuze daca nu am reusit sa explic prea bine. Multumesc pentru raspuns!
Varianta cea mai corecta din punctul meu de vedere ar fi:
Valoare totala: 100 lei
1. incasare avans 50 lei cu bon fiscal "avans meniu"
2. incasarea diferentei de 50 lei; emitere bon fiscal cu 100 lei "meniu" si pe acelasi bon cu semnul minus se storneaza avansul " storno avans" cu - 50 lei
Factura avans
Andreeabalint23
Buna ziua... am o ii care emitr factura de avans eveniment pt suma incasata prin banca ... la sf evenimentului cum e corect sa faca .... sa emita bon fiscal ... (vezi toată discuția)