Buna ziua,
In paralel cu job-ul la o firma privata, desfasor ca si PFA o activitate ce consta in:
- Societati din Franta imi transmit documentatia – desene, eventual caiet de sarcini - de executie a unor piese metalice(constructii sudate, piese de prelucrat prin aschiere, ansambluri si subansambluri componente de utilaje/instalatii etc.);
- Eu transmit cereri de oferta catre potentiali executanti-furnizori din Romania, in nume propriu/PFA, precizand ca in cazul acceptarii ofertei, relatia comerciala urmeaza sa fie angajata direct de catre ei cu clientul din Franta;
- Cu societatea din Romania care transmite cea mai buna oferta, negociez termenii si conditiile de vanzare si plata conform instructiunilor clientului din Franta. Odata comanda transmisa executantului/furnizorului, reprezint interfata in problemele legate de executie(in special cele privind clarificarea documentatiei si/sau adoptarea anumitor solutii tehnice) si furnizez clientului informatii privind evolutia si stadiul lucrarilor(adesea, poze cu marfa ambalata, pregatita pentru livrare);
- Angajarea transportului si livrarea produselor este in sarcina clientilor;
- Furnizorii din Romania nu au nici un contact direct cu clientii, transmiterea comenzilor si facturilor intre acestia facandu-se prin intermediul meu;
- Odata marfa livrata si receptionata, facturez clientului din Franta comisionul convenit printr-un “gentlemen's agreement”. Desi am convenit cu clientii ca vom semna un contract de comision !?, nu am facut-o nici pana acum – de aproape un an de zile - lor fiindu-le, inteleg, indiferent;
- Dosarele/piesele de pe urma carora am facturat/incasat comision anul acesta au caracter repetitiv – urmand a fi fabricate si in anii urmatori, si provin de la doi clienti din Franta;
- Cateodata, in functie de dosar/piese de realizat, am cate un “gentlemen's agreement” si cu furnizorul roman de la care mai iau un comision de 1 – 5%.
Activitatea desfasurata este la vedere si depun toate declaratiile la fisc.
Cifra de afaceri pe anul acesta/comisionul facturat este de 1928 Euro.
Avand in vedere modificarile din Codul Fiscal privind taxarea PFA-urilor ce vor intra in vigoare de la 01.01.2016, imi pun problema daca sa renunt la PFA si sa lucrez pe SRL-ul prietenei mele – microintreprindere fara nici un angajat, existenta dar fara nici o activitate la aceasta data. Ambele sunt platitoare de TVA si inscrise in VIES.
Pe de alta parte, conform Codului Fiscal, o microintreprindere este “o persoana juridica care realizeaza venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale”.
In legatura cu acest din urma aspect, conform opiniei unui specialist, gasita tot pe avocat.net,
"In cadrul unei inspectii fiscale, va prevala contractul, substanta economica si nu obiectul de activitate. Este important contractul in care sunt specificate activitatile desfasurate, ceea ce livreaza microintreprinderea, ceea ce solicita clientul si ceea ce rezulta din livrabil"
Intrebari:
- Ce cod CAEN corespunde cel mai bine activitatii descrise ? Ma tem ca nici unul din codurile declarate la Registrul Comertului nu corespund realitatii.
- Activitatea descrisa mai sus, poate fi considerata “consultanta si management” ? In caz afirmativ, as pierde avantajele fiscale ale unei microintreprinderi.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns:
george-neagu , moderator
19:10, 21 Decembrie 2015