Salut.Sunt angajatul unei firme de transport persoane international si in ciuda conditiilor nu tocmai bune am rezistat 2 ani insa nu am mai putut suporta bataia de joc a unei persoane cu grad de administrator firma pe italia ce si-a facut un obicei sa-si bata joc de soferi...iata cateva din unele probleme avute:
-la intrarea in italia unul din cei 3 soferi cobora la sediu la ea...conduceai toata noaptea 2 programe ca sa le ramana celorlalti colegi timpi de condus pt a ajunge la cap de linie roma sa zicem...si te cobora la ea la sediu unde te trimitea fara sa te odihnesti la agentie ptr a face colete....de 2 ori am fost la vila personala ptr a munci ptr ea (f multi soferi au fost pusi sa munceasca diverse treburi la vila personala)...chiar am si filmat cu tel cand am fost a 2-a oara acolo...sa maturi toata ziua prin curte..sa varuiesti...etc..pe langa toate acestea esti inchis in spatiul firmei..nu ai voie sa iesi afara...bucataria se deschide la ora 13-14 si la 18-19 am facut foamea ptr ca nu mi s-a dat drumul la bucatarie si nici nu mi s-a permis sa merg sa-mi cumpar de mancare...si multe alte abuzuri...
-ptr ca nu am vrut sa merg la agentie sa fac colete si sa dau cu matura prin sediu toata ziua luna trecuta am fost suspendat 3 saptamani,am fost am dat declaratie unde am specificat toate problemele avute si totusi mi-au dat sanctiune 10 % pe 3 luni...
-ieri am ajuns la torino dupa ce venisem tot pe drum de la dortmund-bucuresti si de la bucuresti am avut timp doar sa facem putina curatenie in autocar si am plecat la torino (da asa este,nu se respecta timpii de condus si de odihna,se munceste non-stop,datorita foilor de liber un echipaj de numai 2 soferi poate merge pana in orice colt al europei mergand non-stop,luand doar pauze de 15-20 min ptr calatori dupa care ajunsi la destinatie te poate intoarce daca au nevoie (si in luna august cand e febra concediilor se intampla mereu) peste cateva ore sau imediat.
-deci dupa ce am ajuns la torino la garaj,am facut curatenie in autocar dupa care obosit,transpirat,murdar si flamand am luat bagajul si m-am indreptat catre dormitoare ptr a face un dus si a merge la bucatarie ptr a manca ceva insa imediat am fost luat la rost de femeia de serviciu (care nu are nici o vina,i se imputa din salariu) ca nu am voie la dormitoare si nici la bucatarie pana la orele 19...deci in momentul asta s-a umplut paharul pana peste cap.. a fost picatura care a dat pe afara..nu am mai rezistat.am refuzat sa mai plec in cursa (stiu ca i-am dat motive sa imi desfaca f usor contractul de munca avand in vedere antecedentele) insa nu ma las asa usor,doresc sa depun contestatie la sanctiunea trecuta si sa aduc in vedere toate abuzurile comise inclusiv cele prezente.
-de asemenea mai inca o nelamurire...in toamna anului trecut am avut un accident pe autostrada,un trailer a pus brusc frana in fata mea,am franat imediat dar fiind la 90 km/h si pe tempomat nu am mai putut evita coliziunea,oricum a fost ceva minor,doar parbrizul spart...autocarul are CASCO insa dat fiind ca este asigurat tot la firma patronului mi-au retinut din salariu & garantie suma de 3.500 lei.au dreptul sa faca acest lucru?stiu ca era o nota interna in care se specifica ca daca ai accident si chiar daac masina nu are nimic..se retine 20 % din franciza la asigurare...as putea recupera acesti bani inapoi daca ii actionez in instanta?
-de asemenea in iarna am schimbat masina iar la a 2-a cursa la intoarcere in ungaria pe la vre-o 30 km de vama s-au rupt suruburile de prindere a protapului de la remorca si pur si simplu s-a desprins de autocar rasturnandu-se in sant..
trecand peste faptul ca am avut un noroc foarte mare ca nu a trecut nici o masina din contrasens scapand de un eventual accident.in perioadele de sarbatori si august se incarca remorca peste capacitatea legala...in fine dupa cercetari s-a specificat ca nu s-a facut ciz in noiembrie..ca in dec nu stiu ce s-a mai facut etc..dar eu nu eram pe acea masina atunci..in fine mi-au retinut din salariu o parte din costurile reparatiei remorcii...trebuie sa specific ca daca maecanicul nu-si afce treaba cum trebuie sau vi din cursa duminica cand nu lucreaza sau estui intors din cursa de la buc de ex nu se mai face revizia...si daca se intampla ceva pe drum...soferul este intotdeauna vinovat..i se retine toata diurna pe acea cursa iar mecanicului niciodata nu s-a luat vre-o masura de sanctionare.
de asemenea nu se rezolva problemele tehnice la timp...4 luni s-a anuntat ca trebuiesc schimbate bratele la directie pe fata (defectiune care cauzeaza uzura prematura a cauciucurilor)nu s-a rezolvat nimic,s-a ajuns pana in situatia in acre am ajuns in italia si aveam cauciucul pe fata ajuns la al 2-lea rand de sarme !!!!!!! si nu este o situatie singulara...pana la urma s-au luat masuri ptr schimbarea bratelor si inlocuirea anvelopelor cu unele noi dar asta ptr ca aveau nevoie de masini in situatie f buna ptr a merge in germania unde au fost probleme f mari ca de ex arestarea autocarelor etc...de inlocuit s-au inlocuit..dar ia ghiciti..cine va plati? ptr ca norma anvelopelor este de 280.000 km !!!!!
daca va vine sa credeti...si cu toate ca nu a fost vina soferului ca nu s-au luat masuri din timp cand s-a anuntat de nenumarate ori defectiunea....se imputa soferului banii ptr ca nu s-a indeplinit norma de km
deci unui coleg i s-a imputat suma de 170 lei ptr ca s-au schimbat anvelopele la 263.000 in loc de 280.000 ....oare cat valoreaza o anvelopa de s-a retinut 170 lei ptr 17.000 km?
ar fi ff multe de spus...insa ar trebui sa ma apuc sa scriu un roman intreg...va rog sa ma ajutati daca se poate cu parerile dvs..imi pot recupera banii retinuti ptr parbriz?
ptr abuzurile enumerate mai sus nu ma indoiesc ca se poate face totusi dreptate in instanta...
Dumneavoastra ati avut semnat un contract individual de munca . Ati semnat si fisa postului. Ce scria in acea fisa referitor la accidentele de circulatie savarsite din culpa dvs exclusiva? Asta in cazul in care aveati prevazut acest aspect in fisa postului!
Pentru aspectele referitoare la zugravit , spalat , dat cu matura nu aveti ce sa faceti! Trebuia sa va opuneti de la inceput daca nu erau trecute ca atributii in fisa postului!
B-)
In primul rand ceea ce relatati aici d-v incalca atatea legi(legislatia munci, transporturi, etc......) ca nici nu stiu de unde sa incep, :stunned:dar cred eu ca prioritar ar fi sa faceti o reclamatie la ITM si sa semnalati toate aceste neregului .....
In al doilea rand sa consultati un pic prevederile Codului Munci in ceea ce priveste sanctionarea disciplinara :
CAPITOLUL II
Raspunderea disciplinara
Art. 263. - (1) Angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acestia au savarsit o abatere disciplinara.
(2) Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune sau inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil, ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici.
Art. 264. - (1) Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;
b) suspendarea contractului individual de munca pentru o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
c) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
d) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10 %;
e) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10 %;
f) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
(2) In cazul in care, prin statute profesionale aprobate prin lege speciala, se stabileste un alt regim sanctionator, va fi aplicat acesta.
Art. 265. - (1) Amenzile disciplinare sunt interzise.
(2) Pentru aceeasi abatere disciplinara se poate aplica numai o singura sanctiune.
Art. 266. - Angajatorul stabileste sanctiunea disciplinara aplicabila in raport cu gravitatea abaterii disciplinare savarsite de salariat, avandu-se in vedere urmatoarele:
a) imprejurarile in care fapta a fost savarsita;
b) gradul de vinovatie a salariatului;
c) consecintele abaterii disciplinare;
d) comportarea generala in serviciu a salariatului;
e) eventualele sanctiuni disciplinare suferite anterior de catre acesta.
Art. 267. - (1) Sub sanctiunea nulitatii absolute, nici o masura, cu exceptia celei prevazute la art. 264 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile.
(2) In vederea desfasurarii cercetarii disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat in scris de persoana imputernicita de catre angajator sa realizeze cercetarea, precizandu-se obiectul, data, ora si locul intrevederii.
(3) Neprezentarea salariatului la convocarea facuta in conditiile prevazute la alin. (2) fara un motiv obiectiv da dreptul angajatorului sa dispuna sanctionarea, fara efectuarea cercetarii disciplinare prealabile.
(4) In cursul cercetarii disciplinare prealabile salariatul are dreptul sa formuleze si sa sustina toate apararile in favoarea sa si sa ofere persoanei imputernicite sa realizeze cercetarea toate probele si motivatiile pe care le considera necesare, precum si dreptul sa fie asistat, la cererea sa, de catre un reprezentant al sindicatului al carui membru este.
Art. 268. - (1) Angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei.
(2) Sub sanctiunea nulitatii absolute, in decizie se cuprind in mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;
b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de munca aplicabil, care au fost incalcate de salariat;
c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de salariat in timpul cercetarii disciplinare prealabile sau motivele pentru care, in conditiile prevazute la art. 267 alin. (3), nu a fost efectuata cercetarea;
d) temeiul de drept in baza caruia sanctiunea disciplinara se aplica;
e) termenul in care sanctiunea poate fi contestata;
f) instanta competenta la care sanctiunea poate fi contestata.
(3) Decizia de sanctionare se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii.
(4) Comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
(5) Decizia de sanctionare poate fi contestata de salariat la instantele judecatoresti competente in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
daca nu a trecut termenul legal de contestare actionati angajatorul in judecata,
dupa cum ma asteptam lucrurile s-au precipitat f repede..dupa ce am scris aici pe forum am plecat catre sediul firmei unde am fost anuntat sa parasesc garajul...mi s-a comunicat verbal ca am fost concediat..ceea ce din cate stiu este ilegal din mai multe motive.
nu am vrut sa parasesc sediul...administratora a apelat parsiveste la niste metode..nici nu stiu cum sa le spun...pur si simplu le-a comunicat celorlalti colegi ca ii sanctioneaza daca nu plec...eu i-am avertizat sa nu puna mana pe mine ca voi suna imediat la autoritati..in fine pana la urma mi-au luat bagajul si l-au dus la poarta afara si pe urma m-au scos cu forta afara..am sunat imediat la carabinieri insa datorita faptului ca nu cunosc prea bine limba nu m-am putut intelege cu ei...
in fine am plecat..in apropiere este un garaj transport local unde le-am explicat cat de cat in ce situatie sunt si ca doresc sa ma ajute sa iau legatura cu polizia sau carabinieri..sau un nr de la consulatul roman...au inteles f bine insa mi-au zis ca nu ma pot ajuta prea mult..in fine pana la urma ma dus cineva cu autobuzul la sediul carabinierilor unde nu am putut face mai nimic dat fiind ca era doar ofiterul de serviciu care mi-a spus sa revin maine la 9..nici macar nr de la consulatul roman nu am putut obtine..oricum il iau acum de pe net..
in concluzie...dat afara in timp ce eram in deplasare..chiar daca am refuzat sa plec in cursa...din cate stiu nu te poate concedia cand esti in detasare etc...concediere in cateva ore,fara cercetare..verbal telefonic fara un inscris oficial...lasat pe drumuri fara bani prea multi in buzunar si deci lipsit de posibilitatea de a ma intoarce acasa...
ce e de facut? daca ma poate ajuta cineva repede ptr ca in jumatate de ora inchide la net..
eu ce am in gand...maine dimineata sa iau legatura cu consulatul roman prin care sa ma pot face inteles cu autoritatile locale...si in tara daca trebuie..si a reclama aceasta situatie ptr a avea o dovada a ce s-a intamplat aici ptr ca sa-mi foloseasca cand ii voi actiona in instanta.
firma este din romania...si este o firma ff mare si cunoscuta nu doar in romania ci si in intreaga europa...cat am fost la sediu a sunat si patronul...caruia i-am explicat clar ce s-a intamplat...si el ff calm a zis ca astea sunt conditiile,ca nu mai are nevoie de mine si sa parasesc imediat sediul firmei...
din afara poate parea o firma ff mare,puternica etc..insa cand vezi totul din interior...ramai socat...totul este putred...
oricum sunt hotarat ptr ce mi-au facut sa plateasca cu varf si indesat..maine ma voi duce la consulat,politie...daca este nevoie le voi da pe fata toate ilegalitatile pe care le fac...deci padova este ca o placa turnanta ptr firma..ca un pivot...pe acolo trec toate autocarele ptr italia,spania si o parte din franta...chestia este ca la padova se termina timpii de condus ai soferilor (a 2-a oara ptr ca la arad de asemenea se termina dupa ce au copndus pe toata tara,suceava-arad sau bucuresti-arad),si la padova trebuie sa scoata o foaie de liber si sa schimbe diagramele cu altele noi..cei acre lucreaza in domeniul rutier stiu cam despre ce este vb...deci in acte ei apar ca si cum la padoova s-au suit proaspat atunci...) si daca ii ia autoritatile italiene la intrebari..pot spune ca mai bine de jumate din firma se duce de rapa)...continuand cu pichetarea sediului agentiei de la padova atentionand posibilii calatori de pericolele la care se expun..etc
toata lumea are impresia ca nu se poate face nimic...insa vreau sa le arat ca nu este asa...sa inteleaga ca fiecare dintr-e noi are posibilitatea sa aleaga..sa nu fi nevoit sa muncesti ca un sclav doar ptr ca nu vezi alta cale etc...sa inteleaga ca avem si noi drepturi care trebuiesc respectate etc.
Fisa postului :
mariuca4
Eu nu am semnat fisa postului in ziua in care am primit-o deoarece am dorit sa vad cateste de bine intocmita. Nici nu mi-a cerut nimeni atunci acea semnatura ... (vezi toată discuția)