avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 638 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Comanda magazin online livrata, clientul refuza primire
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Comanda magazin online livrata, clientul refuza primire

Avem un magazin online si primim comenzi in flux constant.

Cam una din 30 comenzi este data de clienti neserios, care refuza coletul.

Deja am achitat cateva sute de lei pentur aceste lucruri si devine suparator. Ultima pierdere este de 70 de lei , desi clinetul a fost sunat si la trimiterea comenzii si a confirmat telefonic.
Nefiind la curent cu taxele de curierat, a refuzat , iar noi urmeaza sa platim.Ideea ca ca trebuie sa livram cam 3 comenzi pt a recupera profitul dintr-o pierdere de genul, cum procedam?

Avem o firma de recuperare debite, dar ce metode mia exista?

Cel mai recent răspuns: moldenerg , utilizator 12:40, 8 Ianuarie 2016
Nici o lege despre obligatiile consumatorului?

Consumatorii au doar drepturi, dar si obligatii.

Pe site ,in pagina Finalizare Comanda, este mentionat si calculul transportului, care se face de catre client in functie de tarifarea curierului.



Obligaţiile cumpărătorului,
cumpărătorul are două obligaţii principale: să plătească preţul şi să preia lucrul vândut (art. 1719 Noul Cod Civil).
În afara obligaţiilor de mai sus, cumpărătorul mai are obligaţia de a suporta cheltuielile vânzării (dacă nu s-a prevăzut altfel în contract).
Părţile pot însă stipula şi alte obligaţii pentru cumpărător în afara celor prevăzute „de drept”. De exemplu, ele pot introduce în contract obligaţia cumpărătorului de a asigura vânzătorului sau familiei acestuia (sau altor persoane) folosinţa lucrului în continuare, după transferul dreptului de proprietate.

1. Obligaţia de plată a preţului
Principala obligaţie a cumpărătorului este de a plăti preţul dobândirii lucrului (vânzătorului). Pentru dezvoltări, vedeți: Obligaţia de plată a preţului

2. Obligaţia de a prelua lucrul vândut
Cumpărătorul este obligat să preia (să ridice) bunul vândut la termenul stipulat în contract (art. 1719 lit. a Noul Cod Civil).
Când bunurile mobile nu au fost preluate în termenul convenit (care „sunt supuse deteriorării rapide sau deselor schimbări de valoare”), cumpărătorul este de drept în întârziere în privinţa preluării lor, „chiar dacă preţul a fost plătit, sau atunci când a solicitat predarea, fără să fi plătit preţul” (art. 1725 Noul Cod Civil).
Noul cod civil introduce şi o procedură de „executare directă' a bunului mobil nepreluat. Astfel, când cumpărătorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de preluare (sau de plată), „vânzătorul are facultatea de a depune lucrul vândut într-un depozit, la dispoziţia şi pe cheltuiala cumpărătorului, sau de a-l vinde” (art. 1726 alin. 1 Noul Cod Civil).
în situaţia de mai sus, cumpărătorul are însă, dreptul de a pretinde diferenţa dintre suma ce reprezintă cheltuielile achiziţionării bunurilor şi preţul convenit cu vânzătorul, precum şi la daune-interese, dacă este cazul (art. 1726 alin. 4 Noul Cod Civil).

3. Obligaţia de a suporta cheltuielile vânzării
Pe lângă cele două obligaţii expres prevăzute de art. 1719 Noul Cod Civil, cumpărătorul mai trebuie să suporte şi cheltuielile vânzării.
Potrivit art. 1666 alin. 1 Noul Cod Civil, cheltuielile pentru încheierea contractului de vânzare sunt în sarcina cumpărătorului. Astfel, „spezele vânzării” precum: cheltuielile propriu-zise ale actului, taxele de timbru şi de autentificare sau de publicitate imobiliară etc., sunt de regulă suportate de cumpărător.
Măsurarea, cântărirea şi cheltuielile de predare a bunului sunt în sarcina vânzătorului, iar cele de preluare şi transport de la locul executării sunt în sarcina cumpărătorului, dacă nu s-a convenit altfel.
De asemenea, cheltuielile aferente operaţiunilor de plată a preţului sunt în sarcina cumpărătorului. Dacă bunul trebuie transportat dintr-un loc în altul, vânzătorul trebuie să se ocupe de expediere, dar cheltuielile de transport sunt în sarcina cumpărătorului (art. 1667 Noul Cod Civil).
Menţionăm că regulile privitoare la suportarea cheltuielilor vânzării sunt supie-tive şi vizează numai raporturile dintre părţi.
Precizăm că regulile privitoare la suportarea cheltuielilor vânzării sunt cârmuite de voinţa părţilor (şi numai în lipsa unei stipulaţii contrare cad în sarcina cumpărătorului).

Detalii: [ link extern ]




In concluzie dumneavasotra , ca si noi vanzatorii, va supuneti reglementarilor legale si aveti obligatii asupra comenzilor procesate in sistem si confirmate ulterior.




*
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.

Aici este vorba despre marfuri primite, achitate, care se pot returna ulterior cu cheltuielile de retur suportate de consumator.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de avans pentru marfa CristescuD CristescuD Ce clauze pot trece la un contract de avans pentru marfa pe care o aduc din afara, prin care sa oblig clientul sa achite restul de bani si sa ridice marfa dupa ... (vezi toată discuția)
Act aditional drept de servitute florina07 florina07 Buna ziua, anul trecut am cumparat un apartament de la un dezvoltator și am semnat un contract de vânzare cumpărare în care era stipulat drept de ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, cine plateste pretul pentru precontractul realizat ... catalin_utilizator67 catalin_utilizator67 Buna ziua, Cine plateste pretul pentru precontractul realizat la vanzarea unui apartament? Plateste cumparatorul sau se imparte suma intre cumparator si ... (vezi toată discuția)