jacqueline_k a scris:
O societate comerciala (privata) doreste sa dezafecteze o zona ocupata de constructii si instalatii, urmand ca pe terenul ramas liber sa se construiasca altceva. Pentru aceasta, societatea ar urma sa angajeze un constructor prin licitatie.
1. ce tip de licitatie se foloseste in acest caz pentru alegerea constructorului?
2. cine intocmeste caietul de sarcini si ce capitole obligatorii ar trebui sa contina acesta?
3. care este actul normativ care reglementeaza continutul acestui caiet de sarcini?
4. care este raspunderea departamentului juridic (al societatii beneficiare) si ce capitole trebuie sa urmareasca sau sa intocmeasca, in mod direct?
Legislatia nationala in vigoare care reglementeaza achizitiile publice (OUG 34/2006, HG 925/2006 etc.) se aplica doar in cazul institutiilor publice care aplica proceduri de achizitii, nu si societatilor comerciale private. De aceea, in situatia dvs, nu cred ca este necesar sa respectati ad literam prevederile acestor acte normative, dar bineinteles ca va puteti inspira din continutul acestora si le puteti aplica chiar si in cazul dvs.(cu conditia de a nu respinge vreo oferta primita de la un ofertant sub motivatia ca nu respecta prevederile OUG 34/2006 etc). Dar totusi, pentru a fi sigur ca nu va incadrati printre autoritatile contractante care sunt obligate sa aplice prevederile OUG 34/2006 va sfatuiesc sa cititi art. 8 din aceasta ordonanta, acolo se arata exact cine aunt autoritatile contractante obligate sa respecte legislatia in vigoare privind achizitiile publice.
In ceea ce priveste
caietul de sarcini, acesta trebuie intocmit de catre cel care intentioneaza sa achzitioneze acele servicii/ lucrari, indiferent ce fel de procedura va aplica (licitatie, negociere, cerere de oferte etc.).
Caietul de sarcini conţine, în mod obligatoriu, specificaţii tehnice. Specificaţiile tehnice reprezintă cerinţe, prescripţii, caracteristici de natură tehnică ce permit fiecărei lucrari să fie descrisa, în mod obiectiv, în asa manieră încât să corespundă necesităţii autorităţii contractante. Specificaţiile tehnice in cazul contractelor pentru lucrări pot face referire, de asemenea, si la prescripţii de proiectare si de calcul al costurilor, la verificarea, inspecţia si condiţiile de recepţie a lucrărilor sau a tehnicilor, procedeelor si metodelor de execuţie, ca si la orice alte condiţii cu caracter tehnic pe care autoritatea contractantă este capabilă să le descrie, în funcţie si de diverse acte normative si reglementări generale sau specifice, în legătură cu lucrările finalizate si cu materialele sau alte elemente componente ale acestor lucrări.
De asemenea, cred ca in cazul dvs, ar fi bine ca in documentatia pe care o intocmiti sa precizati regulile obligatorii referitoare la condiţiile de muncă si de protecţie a muncii, care sunt în vigoare la nivel naţional si care trebuie respectate pe parcursul îndeplinirii contractului de lucrări ori de servicii, sau să indice instituţiile competente de la care operatorii economici pot obţine informaţii detaliate privind reglementările respective. În acest caz, autoritatea contractantă are totodată si obligaţia de a solicita operatorilor economici să indice în cadrul ofertei faptul că la elaborarea acesteia au ţinut cont de obligaţiile referitoare la condiţiile de muncă si protecţia muncii.
Referitor la ce fel de procedura puteti demara, va puteti inspira din textul art. 19 din OUG 34/2006.