Buna seara.Am si eu o intrebare,pentru care va multumesc anticipat.O societate comerciala cu un nr de 4 angajati care-si desfasoara activitatea(comert )intr-un spatiu de 36 mp are nevoie de autorizatie ISU,respectiv,fisa obiectivului si plan de interventie in caz de incendiu ?
Trebuie sa solicitati prin adresa scrisa cu nr. de inregistrare/ data, avizul ISU in conditiile in care firma dvs. este amplasata intr-o locatie (exista si alte spatii/ firme/ concentrari de persoane in anumite perioade de timp, etc.)
Daca functionati intr-un spatiu propriu (fara alte firme, spatii ocupate, etc.) si nu exista posibilitatea de a se crea in respectivul spatiu propriu, aglomerari de persoane, aveti doar obligatia sa organizati ca angajator, activitatea de prevenire si stingere incendii, intocmind si afisand documentele pe care le mentionati.
Buna ziua ,va rog daca imi puteti spune ,o persoana este angajata la o societate ,unde are program de 8 ore ,societatea are 19 angajati, iar persoana respectiva face activitatea de prevenire si stingere incendii,completeaza si instruieste PSI si SSM.Intrebarea mea este ,isi poate micsora programul la 2 ore ?( este si pensionara),multumesc mult pentru raspuns.
Trebuia sa deschideti o discutie noua fiind vorba de un alt subiect.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioeaza:
-Art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
-Art. 23 (1) Serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele prevazute la art. 49 si, dupa caz, alti lucratori.
(2) Conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 50.
(3) Incepand cu data de 1 iulie 2011, serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care au contract individual de munca cu norma intreaga incheiat cu angajatorul.
-Art. 24.(1) Serviciul intern de prevenire si protectie se organizeaza in subordinea directa a angajatorului ca o structura distincta. (2) Lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului.
Persoana de care amintiti trebuie fie angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga si poate desfasura pe langa activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm cel mult activitati complementare cum sunt activitatile psi-su sau activitatile privind protectia mediului.
Lucrator desemnat ssm
mcv
Care sunt legile si HG cu ultimele completari, care definesc atirbutiile unui lucrator desemnat SSM intr-o firma cu 244 lucratori?
Am o functie de ... (vezi toată discuția)