Asociatia noatra de proprietari a incheiat un contract in anul 2014 cu un S.R.L. privind ridicarea gunoiului menajer, S.R.L. care s-a desprins din primaria orasului. S-a incheiat un contract in care s-a stipulat ca prestatia este de 3 lei pe persoana pe luna, asa cum s-a stabilit prin Hotararea Consiliului Local. In ianuarie 2015 printr-o Hotarare a Consiliului Local s-a stabilit ca aceasta valoare este de 3,35 lei pe persoana. Insa firma de salubrizare a emis facturi pana in prezent cu valoarea de 3 lei pe persoana. Astzai firma de salubrizare a emis o factura de "reglare" prin care se factureaza diferenta dintre 3,35 lei si 3 lei pe perioada februarie 2015 - decembrie 2015.
Intrebare: Este legala acesta "reglare" sau administratorul asociatiei trebuie sa refuze la plata aceasta factura, chiar daca a luat la cunostinta (exista o adresa la asociatie) de existenta HCL in ianuarie 2015 ?
Va multumesc.
Diferenta este mica si nu ar trebui sa va creati disconfort pentru aceasta. Dar, eu, ca presedinte de asociatie, as refuza aceasta factura de regularizare sau reglare pentru ca:
- nu este prevazuta in contractul incheiat cu SRL-ul; modificare de pret trebuia sa apara macar in ianuarie 2015 ca o anexa la contract.
- multi locatari care erau in asociatie in cursul anului 2015 nu mai sunt acum in ianuarie 2016 si nu am cum sa-i pun pe actualii locatari sa plateasca din 2015 atat timp cat ei nu erau in asociatia mea atunci.
- as accepta ca pe lunile viitoare sa platesc 3.35 lei daca-mi vor factura la acest tarif.
Intr-adevar suma nu este asa de mare, dar de ce sa platim retroactiv daca facturarea s-a facut la un pret ? Este o chestie de principiu si de legalitate, zic eu.
Si eu cred ca de acum inainte se va face facturarea la noul tarif, asta insemnand un nou contract. Nu se opune nimeni acestui nou tarif, dar sa fie totul legal.
Totusi ma interesa si o prevedere legala a problemei.
Stie cineva ce raspuns sa dam societatii de salubritate in cazul in care a facturat diferenta de bani , fara ca sa existe un act aditional cu noul pret de 3,35 lei? Ma intereseaza mai ales aspectul juridic.
Daca are cineva alta sugestie, sigur ca e libera sa o exprime.
Eu spun acelasi lucru ca si in urma cu doua luni: presedintele sa refuze factura pentru ca nu este in conformitate cu contractul. Presedintele sa citeasca si sa caute in contract articolul ce stabileste tarifele si conditiile de modificare a acestuia. Sunt aproape sigur ca in contract se prevede ca modoficarea tarifului se face cu acordul partilor si in anumite conditii. Apoi vedeti ce se prevede la facturare, cum se intocmeste si emite factura... Este ceva in contract care permite refacturarea la alt tarif pe o perioada anterioara?