Buna ziua, Am o intrebare referitoare la inregistrarea unui contract de munca: eu am lucrat din 2011 pana in 2012 la o firma aflata acum in radiere, patronul a deschis firma noua, iar vechiul punct de lucru unde am lucrat in 2011-2012 s-a inchis. Problema e ca am descoperit ca am lucrat in 2011-2012 fara contract de munca. Totusi, eu am semnat un contract de munca, a fost si un control de la ITM in 2012, si nu s-a intamplat nimic :( Pe adeverinta de la CASA DE PENSII, insa, nu apare pozitie cu firma unde am lucrat in 2012... Am inteles ca este posibil sa se prescrie contractul de munca? :(
Va rog tare frumos sa ma ajutati cu un raspuns :(
Contractul de munca nu se prescrie .. se prescriu :
- dreptul la actiune in situatia in care doriti sa va actionati in judecata fostul angajator. Termenele de prescriptie fiind diferite.
- aplicarea unei sanctiuni contraventionale de catre institutiile abilitate cu drept de control
Buna ziua,
Nu se prescrie un CIM.
Daca a fost un control de la ITM in acea perioada si v-a gasit la locul de munca atunci aveti un CIM inregistrat.
Daca la Casa de Pensii nu figurati cu stagiu de cotizare in acea perioada probabil ca societatea nu a achitat CAS-ul. Ar trebui sa verificati la ITM sa vedeti daca acel CIM a fost inregistrat in Revisal.
CIM -ul nu a fost inregistrat in REVISAL - mai are un topic deschis pe aceasta problema.
In perioada respectiva , nu s-au depus declaratiile D112, de aceea nu apar perioadele respective in adeverinta de stagiu.
Neplata contributiilor nu are cum sa afecteze stagiu de cotizare.
Legea nr.263/2010 prevede :
art.3 alin.1 lit. p : stagiu de cotizare - perioada de timp pentru care s-au datorat contributii de asigurari sociale la sistemul public de pensii, precum si cea pentru care asiguratii cu declaratie individuala de asigurare sau contract de asigurare sociala au datorat si platit contributii de asigurari sociale la sistemul public de pensii;
Prin urmare, legea nu face referire la plata contributiei pentru ca perioada in cauza sa fie considerata stagiu de cotizare, ci ea trebuie numai sa fie datorata.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG 500/2011, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal; b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
In speta, solicitati in scris angajatorului sa va elibereze un extras REVISAL.