Buna ziua, un cabinet medical individual este obligat sa incheie un contract de salubritate, in conditiile in care ministerul sanantatii obliga cabinetele la incheierea obligatorie a unui contract de disponibilizare deseuri infectioase (specifice activitatii unui cabinet medical) inca de la infiintare? Si a doua intrebare: de ce o firma de salubritate percepe tarife diferite pentru agenti economici (in general) su sediul la parter si tarif mai mic pentru cele cu sediul de la etajul 1 in sus ????..
Inca nimeni, dar asa schimbindu-se operatorul de salubritate au aparut alte contracte, iar ciudatenia este acea conditie, conform careia firma de la parter plateste o cantitate dubla de deseuri fata de cele de la etaj. Doar ca firma care a cistigat licitatia a inceput deja sa distribuie contractele si sa faca "razii" pe la asociatii si sa circule pe toate stradutele, ca de, eu am sa ascund firma si nu le platesc lor. De pe la primarie, bineinteles ca "toata lumea trebuie", iar cei de acolo au "promis" ca vor discuta cu firma de salubritate, in legatura cu tarifele, cu conditia aceea de "dublu gunoi la parter"; din cite stiu eu, autoritatea locala nu le poate impune alte tarife si nici alte conditii la contract (este practic un contract intre societati) dar vreau sa stiu daca exista o lege, HG sau altceva care sa conditioneze incheierea unui contract cu o firma de salubritate, in conditiile in care, eu, cabinet medical, am deja un contract pentru deseuri infectioase si "biohazard".
V-am pus această întrebare fiindcă şi noi am fost în această situaţie.
Până ce taxa de salubritate s-a plătit la Primărie, am fost obligaţi să plătim 1 mc deşeuri, deşi nu produceam deşeuri. De când se fac contractele direct cu firma de salubritate, am refuzat semnarea unui contract cu ei. Au argumentat ei că aşa a hotărât Consiliul local, etc., pur şi simplu le-am explicat că un contract este o înţelegere între 2 entităţi, liber consimţită, ori eu nu vreau acest contract. După 2-3 încercări, au renunţat.
Dvs. puteţi argumenta că toate deşeurile cabinetului Dvs. sunt preluate de firma X, cu care aveţi contractul nr... din....
Problema este de competenţa Consiliului local şi a Primăriei.
Este o diferenta intre deseurile infectioase , specifice activitatii cabinetului medical si deseurile menajere, care nu au cum sa nu existe, atata timp cat sunt oameni si activitati in acel spatiu: hartie, ambalaje de la orice produs alimentar sau nealimentar pe care il folositi sau consumati, paharele de unica folosinta,etc.etc. Si sigur stiti asta. Nu-si sufla nimeni nasul? La toaleta nu exista cos unde se arunca..ceea ce nu se arunca in sistemul de canalizare? Chiar nu mananca nimeni nimic, niciodata ?
Ca principiu in sine, ca pe banii sai, fiecare poate dispune, pot sa inteleg. Cat nu tinde spre absurd. Caci absurdul, duce in patologic.
Exista o modificare a acestei legi - Legea 99/2014 pentru modificarea si completarea Legii serviciului de salubrizare a localitatilor nr. 101/2006. Sper sa va foloseasca.