Primesc mesaje contradictorii relative la problema de mai jos. Incerc sa fac ceva lumina. Incerc sa vind o locuinta si sa limitez atit deplasarile cit si riscurile. Situatia descrisa mai jos:
1. Poprietar stabilit in strainatate (eu), vinde locuinta in Romania (appt la bloc)
2. Lipseste certificat intabulare. Cartea funciara a fost stabilita/inregistrata in anul 2000 (am copie dupa acte) + contractul de vinzare-cumparare in original.
3. Am aflat ca trebuie 2 certificate fiscale, unul ptr actul de intabulare si altul pentru actul de vinzare. Mi se spune ca au valabilitate foarte mica in timp.
Obiectivul meu este sa nu vin de 2-3 ori in Romania (am pe cineva de incredere la care pot trimite procuri de reprezentare) .
Intrebarile sint:
a) Se pot scoate cele 2xcertificate fiscale pe baza de procura? Cit dureaza emiterea unui astfel de certificat si cit sint valabile
b) Se poate scoate certificat intabulare pe baza de procura? De la data depunerii de cerere in cit timp se elibereaza?
c) Intabulare - Ce acte trebuie, este vreun risc? (mi se spune ca avind originalul contractului de cumparare cineva ar putea la intabulare sa-si puna numele pe acest certificat, ceea ce-l face proprietar de drept al locuintei. Mi se pare greu de crezut ...)
In esenta - aveti vreo recomandare relative la modul de a rezolva problemele de mai sus cu riscuri si deplasari minime?
da, se pot obtine certificatele fiscale cu procura autentica sau delegatie avocatiala. De regula se cere ca procura sa mentioneze ca se obtin certificatele pentru intabulare si pentru vanzare. Certificatele se elibereaza in 1-2 zile iar intabularea dureaza de regula 2 saptamani de la data depunerii dosarului. Si depunerea acestuia se poate face prin mandatar. De altfel si vanzara la fel, deci ati putea sa nu veniti deloc in tara.
Buna ziua, intabularea se solicita prin mandatar si dureaza minim 2 saptamani, dupa ce se obtine incheierea de intabulare se solicita un nou certificat fiscal (taxele platite la zi) si impreuna cu actele in original, certificatul fiscal si incheierea de intabulare se merge la notar, acesta verifica autenticitatea actelor, opreste doar certificatul fiscal in original si copii dupa actele de proprietate, cadastru si intabulare si solicita el (notarul) extrasul de carte funciara pentru vanzare. Daca aveti un mandatar si actele se fac in Bucuresti, il putem ajuta pe mandatarul Dumneavoastra. Tel.0723.65.88.44. - ne poate contacta si ii dam telefonic informatiile ce ii sunt necesare. O zi buna
Multumesc pentru raspunsurile primite. Unul dintre ele genereaza insa o intrebare suplimentara:
- Ambasada de aici imi spune ca exista formulare tip de procura, de genul "autorizes pe mandatarul X sa ma reprezinte in toate operatiunile legate de vinderea bunului imobiliar situat in xxx, yyy".
Intrebarea este - sinteti convins ca aceasta procura generica nu este de ajuns?
Daca in fiecare procura trebuie sa specific pe ce tip de operatiune mandatez o persoana, trebuie sa dau cel putin 4 procuri diferite:
- 2 ptr certificat fiscal (unul servind ptr intabulare, altul ptr act de vinzare)
- una ptr intabulare
- una finala ptr actul de vinzare
Intentia mea era sa trimit o singura procura care este valabila un timp nelimitat, iar mandatarul face atitea copii legalizate cite operatii sint necesare ptr completarea vinzarii.
Comentarii - se vor accepta aceste copii legalizate sau nu de catre Fisc/cadastru/notar?
VÂnzare casÃ
maridin
Am o întrebare vă rog,
ce acte trebuie să prezint eu cumpărătorului care vrea să-mi cumpere casa?
Poate să o cumpere fără ca eu să fiu prezentă, ... (vezi toată discuția)