Buna ziua,
Va rog sa ma lamuriti si pe mine, sunt angajata din 2003 si pana in prezent nu mi-am efectuat in fiecare an zilele de concediu de odihna la care aveam dreptul, adica anual mi-a ramas un anumit numar de zile neefectuate; de exemplu: in 2003 aveam dreptul la 10 zile si nu am efectuat nicio zi, in 2004 dreptul meu la co era de 21+cele 10zile din care am efectuat numai 12, in 2005 din 21+19 din anul anterior am efectuat decat 15 si tot asa pana in prezent cand am calculat si am descoperit ca am restanta 41 de zile de co din toti anii anteriori. Codul Muncii spune ca angajatorul este obligat sa acorde concediu pana la sfarsitul anului urmator, tuturor salariatilor care intr-un an calendaristic nu si-au efectuat concediul de odihna la care aveau dreptul, regula aceasta este valabila doar pentru un an in urma, adica eu am dreptul sa-mi iau doar concediul pe 2008 pana la sfarsitul anului 2009? ce se intampla cu cele din anii anteriori, se reporteaza sau se anuleaza la sfarsitul anului urmator, adica cele din 2003 s-au anulat la sfarsitul lui 2004, cele din 2004 la sfarsitul lui 2005...?
Multumesc mult!
Art.141 din Codul muncii CO se efectueaza in fiecare an. Prin exceptie efectuarea CO in anul urmator este permisa numai in cazurile expres prevazute de lege sau de CCM aplicabil.
Art.60(2) din CCMUNN pe anii 2007-2010: Cand din motive neimputabile salariatului acesta nu si-a efectuat integral concediul de odihna pe anul in curs, restul de concediu se va acorda pana la sfarsitul anului urmator, in perioada solicitata de salariat.
Legea vorbeste de efectuare, nu de raportare. De ce interpretam noi acolo unde nu e cazul?
Stiu ca nu este o situatie placuta, dar ideal ar fi fost sa nu se ajunga aici.
Iar daca exista intr-adevar acel plan de care vorbeste jurist Clement, atunci din punctul meu de vedere este un abuz.
Eu sunt intr-o situatie mai speciala .
Managerului unitatii i-a incetat contractul de administrare la sfarsitul lunii iulie(revocat din functie de minister)
Acesta face o cerere prin care solicita compensarea Co neefectuat pentru anii 2007-2009 .Pentru anul 2007 sa zicem ca l-a efectuat in anul 2008 , ca mai era inca manager.
Ce ma fac , el era angajatorul si nu a respectat art.141 alin(1) din Codul muncii .
Cum am procedat eu (?!) Am facut o adresa la forul superior unitatii noastre pentru a mi se comunica daca nu a fost respectat articolul cu pricina cu acordul acestui for , sau sa mi se comunice daca s-a regasit on prevederile alin.(2) al aceluiasi articol . Se pare ca raspunsul va fi negativ la ambele probleme In acest caz , nu pot sa-i compensez decat concediul neefectuat pentru anul 2009 .
E bine asa , sau ma sfatuiti altfel ?
Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba si se executa anual. Daca nu ati prevazut la cheltuieli cu personalul, cv.co neefectuat in anul anterior, atunci nu cred ca se poate face cheltuiala.
Suntem institutie publica . In bugetul de venituri si cheltuieli sumele se includ la "Alte drepturi" l a capitolul "Cheltuieli de personal "
Sa spunem ca avem bani in buget , problema este cum se procedeaza legal ...
Zile co
mnd
Buna ziua,
Va rog sa ma lamuriti si pe mine, sunt angajata din 2003 si pana in prezent nu mi-am efectuat in fiecare an zilele de concediu de odihna la care ... (vezi toată discuția)