Suntem în următoarea situaţie:
Sediu de firmă, în apartament locuit, cu contract de comodat pentru o cameră, cu indicarea camerei pe releveu cadastru anexat la contract.
Firma are activitate şi NU decontează cheltuielile pentru întreţinere şi utilităţi aferente spaţiului pe care îl foloseşte.
Am solicitat şi am obţinut de la DVBL Certificate fiscale care precizează valoarea de impunere a imobilului.
Pentru situaţia prezentată, cum trebuie completată Declaraţia fiscală - formular Model 2016 ITL-001, respectiv:
1. Se consideră clădirea (apartamentul) ca fiind utilizată în scop mixt şi suprafeţele pot fi delimitate, încadrându-se la pct. VI din formular ?
2. Dacă se încadrează la pct. VI din formular şi trebuie completate pct. IV şi V:
3.a. La pct. IV - se completează valoarea de achiziţie conform Contract de vânzare-cumpărare (datează din 1998) sau valoarea conform Certificat fiscal ?
3.b. La pct. IV - se completează cu suprafaţa utilă şi construită a apartamentului integral sau numai cu suprafeţele rezidenţiale ?
3.c. La pct. V - se completează numai suprafeţele nerezidenţiale ?
3.d. La pct. V – este obligatorie întocmirea unui Raport de evaluare, sau declară valoarea conform Certificat fiscal ?
3. Se consideră clădirea (apartamentul) ca fiind utilizată în scop mixt şi suprafeţele nu pot fi delimitate, încadrându-se la pct. VII din formular, cum se procedează având în vedere că situaţia prezentată NU se regăseşte nici la la pct. VII.a, nici la pct. VII.b din formular ?