buna ziua
sunt nou pe forum si as dori sa ma ajutati cu ceva.Am preluat o administratie,si vechiul administrator lucra fara forme(era provizoriu).Daca imi puteti explica pasii ce trebuie sa fac sa ma inregistrez la finante.Mentionez ca lucrez cu conventie civila.Multumesc.
Faceti lunar un stat de plata, unde prevedeti si impozitul. Probabil ca mai aveti angajati in asociatie, cu conventii civile.
Cu valoarea impozitului completati in fiecare luna Declaratia 100 si mergeti la circa financiara unde vizati Declaratia si platiti impozitul. Se face aceasta operatie in fiecare luna, pana pe data de 25 ale lunii pentru luna trecuta. Exemplu: pana pe 25 august platiti impozitul aferent salariilor date in luna iulie.
Declaratia 100 se face pe toata asociatia, ca angajator, nu nominal.
Puteti plati 16% lunar sau 10%, dar la anu' mergeti si platiti si restul de 6%. Un contabil va poate lamuri, cu bunavointa in 5 minute.
O puteti face numai daca asociatia este asociatie de proprietari si detine cod fiscal.
Declaratia 100 se descarca in format pdf editabil, asa ca o puteti completa si lista pe imprimanta proprie.
..Conventia civila aduce un venit ,venit care genereaza impozit..mergeti la administartia financiarala cu conventia civila in termen de 30 de zile de la semnare si completati declaratia 020 .
Faceti cum va spus @elga.
Conventia civila se face in 2 exemplare se incheie intre presedintele asociatiei si dv . Un exemplar ramane la dv si unul la presedinte. Se inregistreaza doar la asociatie nu la finante. Suma bruta stabilita in contract se impoziteaza cu 16% si se vireaza de catre asociatie la finante. Acesta este impozit final retinut la sursa. Precizati acest mod de impozitare in contractul sau conventia civila .