avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 857 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Incasare comision asigurari decembrie 2015
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Incasare comision asigurari decembrie 2015

Lucrez ca si agent in cadrul unui broker de asigurari iar comisioanele din decembrie 2015 se platesc in luna ianuarie 2016.
Este corect tinand cont de faptul ca am lucrat in decembrie 2015 , comisioanele aferente sa fie supuse noului cod fiscal , ca sunt incasate in ianuarie 2016 ?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 22:59, 2 Februarie 2016
In Codul fiscal avem:

ART. 68 - Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate

(1) Venitul net anual din activităţi independente se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile efectuate în scopul realizării de venituri, cu excepţia situaţiilor în care sunt aplicabile prevederile art. 69 şi 70.

(2) Venitul brut cuprinde:

a) sumele încasate şi echivalentul în lei al veniturilor în natură din desfăşurarea activităţii;

Consider ca da: este venit aferent anului 2016.

Trebuie sa vedeti in asta si un avantaj: daca un partener nu va plateste, nu datorati impozit si contributii sociale.

O societate comerciala datoreaza impozit de la data facturarii.
Ultima modificare: Marți, 2 Februarie 2016
Iulian MANEA, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa şi contribuţiile sociale 2016 - articol avocatnet Laura Ciobeica Laura Ciobeica Persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie sa plătească pentru veniturile pe care le realizează un impozit de 16%. În plus, această categorie de ... (vezi toată discuția)