avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1594 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Desfacere contract in timpul concediului medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Desfacere contract in timpul concediului medical

Am facut obiectul unei cercetari disciplinare.
Decizia mi-a fost trimisa in plic si am primit-o pe data de 1-02-2016 si prevedea desfacerea contractului de munca exclusiv din vina mea incepand cu data de 01-02-2016.
Pe data de 29-01-2016,cu 3 zile inainte de primirea deciziei,am intrat in concediu medical.
E normal ca sa mi se desfaca contractul de munca(am decizia scrisa)atata timp cat sunt in medical?
Directoarea in persoana,a amenintat telefonic medicul care mi-a dat concediul cu represalii si i-a reprosat faptul ca mi-a dat acel concediu fara a avea adeverinta de salariat mai noua(eu am depus una din luna a7-a si am promis ca voi solicita si aduce alta adeverinta,nestiind ca voi fi dat afara prin decizie).
Acum,sunt in concediu medical pana pe data de 7-02-2016 inclusiv.
Pot merge sa cer eliberarea unei adeverinte de salariat in aceasta perioada?
Au posibilitatea sa refuze eliberarea acestei adeverinte?
Medicul poate pati ceva ca a acceptat o adeverinta valabila,mai veche cu promisiunea ca voi solicita si aduce alta?
Poate anula cineva acel concediu medical?
Ultima modificare: Joi, 4 Februarie 2016
Cornel Vasile, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:11, 10 Februarie 2016
Art. 60 C.mun.
(1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:

a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
.....
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica in cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.


Pot merge sa cer eliberarea unei adeverinte de salariat in aceasta perioada?
Au posibilitatea sa refuze eliberarea acestei adeverinte?


Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Astazi am primit o DISPOZITIE de revocare a Deciziei prin care eram dat afara pe motive disciplinare si sunt chemat sa intru in tura,de serviciu,conform graficului.
Ce se va intampla in continuare?
Voi merge la serviciu conform graficului si vor emite alta decizie de sanctionare disciplinra pentru aceeasi fapta?
Voi ramane in continuare angajatul lor?
Din ce imi dau seama,odata cu comunicarea Deciziei de sanctionare prin desfacerea contractului de munca,eu si DGASPC am incheiat raportul de munca.
Prin aceasta Dispozitie de revocare se reface contractul individual de munca?
Nu trebuia intocmit alt contract de munca intre mine si DGASPC?
In continuare, sunteti salariat cu toate drepturile si obligatiile care decurg din acelasi c.i.m. incheiat.

Decizia de revocare nu presupune incheierea unui nou c.i.m. Veti merge la serviciu conform graficului.
Am mers in tura de noapte si la ora 6 am primit o alta decizie de sanctionare disciplinara(identica cu cea anulata ,doar ca produce efecte cu data de 10 februarie).
Ce sanctiune ati primit?

Alte discuții în legătură

Bună ziua, din data de 23.10.2023 am schimbat locul de munca, ... Monica0505 Monica0505 Bună ziua, din data de 23.10.2023 am schimbat locul de munca, unde din cauza statului in picioare de 12 ore m-am blocat de spate și nu am mai putut merge la ... (vezi toată discuția)
Convocator gigione01 gigione01 Am fost convocat la o cercetare disciplinara prealabila.Pentru acest lucru am primit un convocator care continea data,locul si mai spunea niste numere de ... (vezi toată discuția)
Adeverinte medicale justificare absenta de la serviciu pricope constantin pricope constantin un angajat pentru a justifica absenta de la serviciu a prezentat o adeverinta medicala, datata 28.12.2009 prin care i se recomanda repaus in perioada 23 - ... (vezi toată discuția)