buna ziua!! doresc sa intru in legalitate si as dori sa fac un PFA in domeniu coafor ce ma sfatuitii
-sa aleg sa fiu platitor de tva sau nu?(o sa prestez servicii catre persoane fizice)
-sa aleg domeniu prestarii servicii la domiciliu clientului(am inteles ca ar fi mai simplu)
-ce documente imi trebuie?
multumesc!!
1. sa aleg sa fiu platitor de tva sau nu?(o sa prestez servicii catre persoane fizice)
- e benefic sa nu fiti platitor de TVA
2. sa aleg domeniu prestarii servicii la domiciliu clientului(am inteles ca ar fi mai simplu)
- puteti presta servicii la domiciliul clientului
3. ce documente imi trebuie?
Operaţiuni prealabile - detalii
Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor - formular;*
Dovada privind plata taxei de registru:
45 lei – taxa de registru;
27 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2014.
*Firma unui profesionist, persoană fizică autorizată, se compune din numele acestuia scris în întregime sau din numele şi iniţiala prenumelui acestuia, la care se adaugă sintagma "persoană fizică autorizată" sau PFA.
Înregistrare
Cererea de înregistrare, original - formular;
Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - formular;
Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);
Cartea de identitate sau paşaportull titularului PFA (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată) - detalii;
Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original) - detalii;
Dacă este cazul:
avizul asociaţiei de proprietari/locatari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip - original);
precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
declaraţia privind desfăşurarea activităţii de către soţ/soţie - formular;
documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (declaraţie pe proprie răspundere);
documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf) şi/sau
documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf) - detalii;
Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale - detalii:
90 lei – taxa de registru;
54 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2014.
Infiintare pfa
Strechie
Buna ziua! As vrea sa imi deschid un PFA care sa aiba ca si obiecte de desfacere imbracaminte second-hand.Va rog sa ma informati ce acte imi trebuie si care ar ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.