avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 896 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... S.S.M - organizare activitate ssm la o firma cu 70 de ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

S.S.M - organizare activitate ssm la o firma cu 70 de angajati.

Buna ziua,am o intrebare ,este adevarat ca in situatia cand ai 70 de angajati,e obligatorie angajarea unei firme de protectia muncii ,care este agreata de I.T.M ?
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 10:50, 11 Februarie 2016
Normele metodologice de aplicare a Legii ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.14 Organizarea activitatilor de prevenire si protectie este realizata de catre angajator, in urmatoarele moduri:
a) prin asumarea de catre angajator, in conditiile art. 9 alin. (4) din lege, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie;
c) prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.
-art.18 (1) In cazul intreprinderilor si/ sau unitatilor care au intre 50 si 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
(2) In cazul intreprinderilor si/ sau unitatilor prevazute la alin. (1) care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
(3) In cazul in care lucratorii desemnati, serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
In cazul firmei dvs. cu peste 70 de angajati trebuie, dupa caz (in functie de activitatile desfasurate si riscurile profesionale evaluate), sa desemnati mai multi lucratori cu activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm sau sa organizati serviciu intern de prevenire si protectie si/ sau sa incheiati contract de prestari servicii cu o firma inregistrata la Registrul comertului ca Serviciu extern de prevenire si protectie in domeniul ssm si abilitata conform prevederilor din sectiunea 6 din Normele metodologice (nu agreata) de catre ITM pentru a presta activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm.
-Sectiunea 6 Abilitarea serviciilor externe de prevenire si protectie
-art. 35. - Abilitarea serviciilor externe de prevenire si protectie se efectueaza conform procedurii prevazute de prezenta sectiune, elaborata cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. b) si alin. (5), precum si prevederilor art. 45 alin. (2) lit. e) din lege.
Mai simplu, aveti de ales intre doua variante:
1. angajati cu contract de munca cu norma intreaga o persoana care a absolvit un curs de pregatire in domeniul SSM cu durata de min. 80 de ore, persoana care se va ocupa de activitatea de SSM in firma dumneavoastra sau
2. apelati la un Serviciu extern de prevenire si protectie (SEPP), abilitat . Lista serviciilor externe abilitate pe judete o gasiti aici: [ link extern ]
dragupfa a scris:

Mai simplu, aveti de ales intre doua variante:
1. angajati cu contract de munca cu norma intreaga o persoana care a absolvit un curs de pregatire in domeniul SSM cu durata de min. 80 de ore, persoana care se va ocupa de activitatea de SSM in firma dumneavoastra sau
2. apelati la un Serviciu extern de prevenire si protectie (SEPP), abilitat .


Nu sunt de aceiasi parere, in cazul unitatilor cu peste 50 de lucratori este obligatoriu sa se organizeze activitatea pe plan intern prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori ori prin organizarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
Apoi optional se poate apela la un serviciu extern de prevenire si protectie.
Acest lucru se vede clar din formularea art. 18 alin (1) “angajatorul trebuie sa desemneze”.
Un argument in plus pentru faptul ca in primul rand angajatorul trebue sa organizeze activitatea SSM in plan intern il constitue si modul de organizare a CSSM-ului la unitatile cu peste 50 de lucratori, unde lucratorul desemnat sau reprezentantul serviciului intern de prevenire si protectie este secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca si nu un reprezentant al serviciului extern.
Ultima modificare: Joi, 11 Februarie 2016
inspectorSSM, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Prestari servicii securitate si sănătate în muncă remuspr remuspr Se poate încheia un contract de prestări servicii potrivit codului civil cu o persoană fizică pentru asigurarea ssm la nivel de unitate ? Persoana ... (vezi toată discuția)
Serviciu de protectia muncii ciprian2015 ciprian2015 Se poate desfiinta un compatiment de protectia muncii pentru o societate de 220 de angajati si prin fisa postului sa fie pentru sefii de compartimente la ... (vezi toată discuția)
Serviciu extern ssm numesc si persoana desemnata? nic23ro nic23ro Buna ziua, Firma la care lucrez are 70 angajati si in urma demisiei specialistului SSM s-a incheiat contract cu un serviciu extern. Reprezentantii acelei ... (vezi toată discuția)