dragupfa a scris:
Mai simplu, aveti de ales intre doua variante:
1. angajati cu contract de munca cu norma intreaga o persoana care a absolvit un curs de pregatire in domeniul SSM cu durata de min. 80 de ore, persoana care se va ocupa de activitatea de SSM in firma dumneavoastra sau
2. apelati la un Serviciu extern de prevenire si protectie (SEPP), abilitat .
Nu sunt de aceiasi parere, in cazul unitatilor cu peste 50 de lucratori este obligatoriu sa se organizeze activitatea pe plan intern prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori ori prin organizarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
Apoi
optional se poate apela la un serviciu extern de prevenire si protectie.
Acest lucru se vede clar din formularea art. 18 alin (1) “
angajatorul trebuie sa desemneze”.
Un argument in plus pentru faptul ca in primul rand angajatorul trebue sa organizeze activitatea SSM in plan intern il constitue si modul de organizare a CSSM-ului la unitatile cu peste 50 de lucratori, unde lucratorul desemnat sau reprezentantul serviciului intern de prevenire si protectie este secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca si nu un reprezentant al serviciului extern.