avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 505 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Intrebare concediu de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Intrebare concediu de crestere a copilului

Buna ziua

Numele meu este Raluca Horotan si sunt medic rezident specialitatea radiologie si imagistica medicala. M-am angajat in 1 ianuarie 2013, iar din 19 feb 2014 am intrat in concediul prenatal ( 126 zile prevazute de lege), am nascut in 8 aprilie 2014, si am optat pentru 2 ani de concediu de crestere al copilului.

In data de 9 martie 2016 trebuie sa imi reiau activitatea. Dar sunt din nou insarcinata ( actual 28 sapt). Oare pot intra direct in cele 126 zile prevazute de lege cu data de 9 martie sau ar mai trebui sa ma intorc la servici? In aceste 126 zile cum voi fi platita ?

Eu am fost incadrata cu un salariu de 1300 brut la 1 ianuarie 2013. Indemnizatia a fost 1050 lei. Cum se va calcula indemnizatia pentru al doilea copil?

Daca optez si acum tot pentru 2 ani de concediu de crestere dar ma intorc mai devreme la servici, as putea beneficia de stimuletul pentru revenire sau e valabil doar pentru concediul de 1 an?

Va multumesc anticipat!

Cu stima,

Raluca Maria Horotan
Cel mai recent răspuns: PaulHorotan , utilizator 14:54, 16 Februarie 2016
Pentru a va da un rasuns corect va rog sa spuneti care este data prezumata a nasterii celui de al doilea copil.
Data prezumata a nasterii copilului ar fi 06.05.2016.
Va multumesc anticipat!
1. Deoarece al doilea copil ce va naste dupa ce se termina concediul crestere copil pentru primul copil (CCC1) veti proceda in felul urmator:
- Faceti o cerere catre angajator prin care solicitati incetarea suspendarii contractului individual de munca (CIM) cu data de 9 martie si reluarea activitaitii cu aceeasi data.