avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 873 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garanția telefoanelor pe abonament - prelungirea ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garanția telefoanelor pe abonament - prelungirea forțată a abonamentului

Bună ziua,

Am observat deja că există topicuri asemănătoare însă nu reușesc să obțin un răspuns clar. Am citit legea și am folosit deja funcția de căutare pe forum dar cel puțin în cazul meu nu am avut mare success.

Situația dată este următoarea: un telefon este achiziționat de la un provider de servicii mobile alături de un abonament pe 2 ani. Telefonul beneficieaza de garanție. După o perioadă mai mare de timp (să zicem 1 an jumătate) telefonul se strică și este trimis în garanție de unde se generează o negație de reparație.

Exact același telefon nu mai există în stock pentru înlocuire așa că apar 2 opțiuni:

1. Returnarea banilor.
2. Oferirea unui alt model și plata diferenței de preț, dacă există.

Acum întrebările mele pentru fiecare punct:

1. La restituirea banilor, se vor restitui banii dați de mine? De exemplu telefonul costă 2500 RON, eu la abonament l-am cumpărat la prețul redus de 800 RON. Mi se vor restitui 800 RON? Deoarece, din punctul meu de vedere, asta este, mai pe românește, o mare țeapă. Eu la expirarea contractului de 2 ani am un bun care valorează apx 2000 RON, însă pentru că s-a defectat rămân cu 800 RON în mână. Faptul că am plătit abonamentul respectiv timp de 2 ani de zile presupune că la sfârșit îmi rămâne mie acel bun însă în acest caz l-am plătit degeaba.

2. La oferirea altui model, cum se calculează diferența de preț? Din nou, să zicem că un alt model costă 2800 RON la liber și 1000 RON pe un abonament asemănător cu al meu. Eu ce plătesc? Încă 200 RON (800 + 200 = 1000 ron, noul preț)? Și sunt obligat să îmi prelungesc abonamentul cu încă 2 ani? Lucru care nu este deloc de dorit, pentru că la fel ca și în cazul unul, acel bun care de fapt valorează 2000 RON, motiv pentru care am ales să plătesc acel abonament, în cazul meu a dispărut complet. Și o iau de la 0 cu un nou abonament de 2 ani de zile.

Pentru mine soluțile sunt:

1. Fie continuarea abonamentului până la expirare și restituirea banilor la prețul de liber.
2. Fie oferirea unui alt model de telefon, plata diferenței (la abonament) dar fără prelungirea abonamentului.

În orice caz, sunt într-o situație în care sub nici o formă nu îmi pot prelungi abonamentul și nici nu doresc banii înapoi. Vreau un alt telefon cu specificații asemănătoare fără nici o prelungire de contract. Dar din discuțile inițiale (la telefon) pare-se că așa ceva nu se poate. Este legal? Pot depune plângere la ANPC dacă mă obligă să îmi prelungesc contractul telefonic? Eu deja mi-am ținut partea mea contractuală, și anume de a ține abonamentul pe perioada stabilită și nu e vina mea că telefonul s-a defectat.

Vă mulțumesc frumos și sper că m-am făcut înțeles.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:44, 16 Februarie 2016
Memleak a scris:

În orice caz, sunt într-o situație în care sub nici o formă nu îmi pot prelungi abonamentul și nici nu doresc banii înapoi. Vreau un alt telefon cu specificații asemănătoare fără nici o prelungire de contract. Dar din discuțile inițiale (la telefon) pare-se că așa ceva nu se poate. Este legal? Pot depune plângere la ANPC dacă mă obligă să îmi prelungesc contractul telefonic? Eu deja mi-am ținut partea mea contractuală, și anume de a ține abonamentul pe perioada stabilită și nu e vina mea că telefonul s-a defectat.

Parerea mea este ca nu pot conditiona obligatiile pe care le au in privinta garantiei de prelungirea contractului.
Deci:
- daca nu mai au exact acelasi tip va ofera alt telefon cu diferenta de pret si fara prelungire de contract
- cum nu le puteti impune pretul de vanzare subventionata, daca nu mai au acelasi tip si trebuie sa va restituie pretul platit si contractul se reziliaza.
Fara suparare, dar pretentia cu restituirea pretului real al telefonului nu este realista :)

Pentru faptul ca incearca sa va oblige sa prelungiti contractul in schimbul altui telefon ii puteti reclama la ANPC insa analizati bine propunerea, poate cel pe care vor sa vi-l ofere la schimb merita sa faceti asta, poate reducerea e si mai mare decat la primul... Practic, ati prelungi cu un an si jumatate perioada contractuala - o jumatate de an mai aveti din contractul asta.
Ultima modificare: Marți, 16 Februarie 2016
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inselat de vodafone romania cosmindaniel12 cosmindaniel12 Buna ziua, In data de 11.09.2014, am fost contactat de angajatii Vodafone Romania. Mi-au propus semnarea unui contract pe 2 ani, pentru un abonament de ... (vezi toată discuția)
Telefon cumparat...defect incepatorul12 incepatorul12 Salutare, Am si eu un prieten ce are o problema dar nu mai are acces la internet. Mai jos gasiti sesizarea lui pe care a facut-o la opc. Credeti ca are vreo ... (vezi toată discuția)
Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)