avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Cheltuieli intretinere sediu social
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Cheltuieli intretinere sediu social

Buna ziua!

Intentionez sa infiintez o firma SRL-D cu sediul social in apartamentul proprietate personala. In acelasi timp, un prieten are nevoie la randul sau de un sediu social (nu o sa desfasoare nici un fel de activitate la sediul social) si am fost de acord sa inregistreze firma tot la adresa mea (apartamentul este nedecomandat cu 2 camere).

Cand am mers la asociatia de proprietari mi s-a spus ca vor creste cotele de intretinere (nu a stiut sa-mi spuna exact cu cat dar mi-a dat ca punct de referinta o suma de 1000 - 1500 de RON / luna, ceea ce este enorm de mult comparativ cu sumele actuale. Mi s-a mai spus ca prietenul trebuie si el trecut la intretinere, cu toate ca nu va desfasura nici o activitate.

Daca este adevarat ca aceste cote pot fi marite, este o decizie preferentiala a asociatiei de proprietari? Exista o modalitate prin care se pot evita aceste cheltuieli suplimentare (de exemplu, sa specific in cererea pentru aviz ca nu se va desfasura deloc activitate la sediu). Va rog sa ma ajutati sa-mi clarific aceasta situatie.
Cel mai recent răspuns: NID , utilizator 15:37, 17 Februarie 2016
trebuie sa fie o hotarare a asociatiei.....sa va arate unde este scris, in lege nu sunt astfel de prevederi. atentie insa va creste si impozitul ...si la finante se inregistreaza aceste contracte.....deci informati-va mai inainte sa nu fifi depasiti de cheltuieli.
Va poate creste cota de plata de la asociatie doar daca exista o hotarare luata in acest sens in cadrul asociatiei, altfel nu se poate. Pe adeverinta care o semneaza asociatia exista rubrica speciala cu privire la desfasurarea activitatii societatii unde mentionati ca nu se desfasoara activitatea la sediu.
In cceea ce priveste impozitul nu o sa platiti majorat daca societatea nu isi desfasoara activitatea la sediu. Eu va sfatuiesc ca la ambele societati sa avizati la terti codurile CAEN pe care le desfasurati. Faceti fara activitate la sediu si apoi daca aveti nevoie de un birou, infiintati un punc de pucru si astfel nu pltiti impozit mai mare pe casa.
De la contabila stiu ca trebuie sa merg la administratia fiscala / primarie sa declar ca nu o sa se desfasoare activitate la sediu pentru a evita un impozit mai mare. Problema era la intretinere, unde nimeni altcineva dintre persoanele cu care am vorbit si care au sedii de firma in apartament nu aveau cunostinta de costuri suplimentare.

Multumesc pentru ajutor!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cod caen 8690 GP Gina GP Gina Bună ziua , vă rog să-mi spuneți dacă am înființat un srl pe acest cod de ce trebuie să am punct de lucru , dacă activitatea se desfășoară la ... (vezi toată discuția)
Acord vecini pentru sediu social Gabriela ograzeanu Gabriela ograzeanu Bună ziua, Am nevoie sa înființez o asociație non profit pentru copilul meu și am nevoie sa știu dacă mai este nevoie de acordul vecinilor pentru ... (vezi toată discuția)
Apartamentele in care au loc activitati comerciale caragiu caragiu Doresc sa aflu daca detinatorii apartamentelor aflate in cadrul asociatiei de proprietari in care se desfasoara activitati comerciale au fata de ... (vezi toată discuția)