Magazin de vanzari online(foarte cunoscut)practica procesarea produselor comandate fara o confirmare telefonica,cu toate ca la finalizarea unei comenzi se specifica faptul ca un operator va lua legatura pentru confirmarea comenzii si eventuale modificari, in cel mai scurt timp.Dar surpriza,in 24 ore te trezesti cu coletul acasa.
1.Cat de legal este acest procedeu?
2.Poate interveni OPC in acest caz?
Autoritatea pentru protectia consumatorului are competenta sa intervina in cazurile in care persoana juridica nu se achita in termenul si conditiile convenite cu beneficiarul
Legea nu ii obliga sa ia legatura cu clientul dupa ce a fost lansata comanda. Pot fi reclamati doar daca informatiile de pe site nu sunt complete - ma refer la pret, caracteristici, costuri sau mod de livrare, dreptul de retragere din contract si procedura in acest caz etc. Ca sunt foarte prompti in expediere nu e neaparat un lucru rau, asta nu afecteaza dreptul omului de a refuza produsul daca intre timp s-a razgandit.
Deci nu e nimic de reclamat in cazul asta.
Sigur, e posibil sa-i fie solicitate cheltuielile cu returul dar daca zici ca e foarte cunoscut magazinul poate nu e cazul. Eu am facut o comanda pentru doua produse de Black Friday si la vreo ora dupa ce i-am dat drumul mi-am dat seama ca unul dintre ele nu era potrivit (am ales casti cu USB in loc de casti cu mufa jack). Am luat legatura cu ei dar degeaba, comanda fusese deja procesata si mi-au zis sa refuz coletul ca nu-i nicio problema. Asa ca atunci cand m-a sunat curierul n-am raspuns si asta a fost tot.