avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Fapta penala?
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Fapta penala?

Sunt medic sef de sectie la spital si as dori sa va prezint urmatoarea situatie. In luna decembrie unul dintre asistenti a modificat datele de externare la un pacient deja externat fara acordul vreunui medic, de fapt fara a informa pe nimeni (si-a depasit atributiile din fisa postului) Din aceasta cauza datorita noului sistem de validare cu cardul cea externare nu a fost platitat de CNAS (paguba de aproximativ 3500). Pentru aceasta asistentul a fost judecat in comisia de deisciplina care a recomandata o taiere cu 10% a salariului pentru o luna. Acum acest asistent contesta in instanta decizia. Eu gandindu-ma acum mi se pare ca el de fapt a savarsit o fapta penala: este abuz sau neglijenta in serviciu?
Este o fapta penala cel putin si anume, infractiunea de fals.Aceasta este in concurs si cu alte infractiuni, poate abuz in serviciu
Conducerea spitalului ar trebui sa faca plangere penala daca spitalul a fost prejudiciat. Si cred ca sanctiunea administrativa aplicata este blanda in raport cu gravitatea faptei savarsite .
Care a fost justificarea asistentului, cum s-a aparat?
patrascu razvan a scris:

Care a fost justificarea asistentului, cum s-a aparat?

Situatia exacta a fost asa: Pe data de 24.12.2016 pacienta s-a externat, dar data din programul Hospital manager era trecuta 23.12.2016, asistentul a constatat asta, dar in loc sa atraga atentia unui medic ca acesta sa modifice data si apoi sa certifice modificarea cu smnatura electronica pentru ca externrea sa fie validata de CNAS si sa fie platita, asistentul nu a anuntat pe nimeni si a modificat de capu lui externarea. Eu nu zic ca nu a vrut sa faca bine, ci doar ca si-a depasit atributiile de serviciu si astfel acea externare a fost invalidata de CNAS si nu a fost platita.