avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 586 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Indemnizatii alesi locali
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Indemnizatii alesi locali

Buna ziua
Sunt cadru didactic/PROFESOR/. Am fost ales viceprimar al comunei. Datorita conflictelor dintre consiliul local si primar acesta din urma nu plateste indemnnizatia atat a mea de viceprimar ,nici a consilierilor. Motivatia fiind aceea ca eu i/mi exercit si profesia la catedra RESPECTIVconsilierii nu au cont deschis la banca BT.
In ceea ce priveste indemnnizatia mea conform legii si statutului alesilor locali nu avea voie primarul sa /mi retraga indemnnizatia considerandu/se a fi o sanctiune. Ori primarul poate propune sanctionarea viceprimarului insa consiliul ocal ia deciziile.Legea 161 din 2003 art 87 alin 1 lit k ,alin 3 si legea 393 spune clar ca nu sunt incompatibile cele doua profesor si functia de demnitar precum si faptul ca sunt exceptate de la suspendarea contractului de munca , cadrele didactice.De asemennea connsider ca viceprimarul nu este normat la 8 ore de munca aceat lucru reiese din LEGEA SPECIALA A ALESILOR LOCALI si anume : CAP.II ART 9 / DEMNITARUL isi exercita incontinuu mandatul pe toata durata acestuia.
Legea 393 art. 69 alin 1 spune clar ca pt. abateri grave si repetate savarsita in timpul mandatului de viceprimar li se pot aplica urmat. sanctiuni: mustrara, avertisment, diminuarea inndemniz. cu 5...10 pe 1..3 luni sau eliberarea din functie dar numai prin hotararea consiliului local la propunerea motivata a primarului , INSA in cazul sanctiunilor de diminuare a indemniz. se face numai facand dovada ca am incalcat legile tarii sau constitutia.
Motivele primarului sunt doar acelea ca am lucrat si la scoala.
ASTEPT LAMURIRI

Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 15:59, 22 Februarie 2016