avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Etichetare produs importat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Etichetare produs importat

Bună ziua, vă rog să mă ajutaţi cu o informaţie în următoarea problemă. Am cumpărat, pentru un cadou, un parfum (o marcă celebră) de la un magazin online specializat, care pretinde că vinde doar produse originale. Soţia mea este o mare consumatoare de parfumuri, dar cumpără totdeauna din lanţurile de magazine de profil de pe piaţă sau din aeroporturi. Am mai cumpărat, însă, în urmă cu vreo 5 ani, tot de la acest magazin online şi a fost totul în regulă, nu am avut niciun motiv să-i suspectez că produsele nu ar fi originale. Acum am constatat că de pe ambalaj lipseşte eticheta cu datele importatorului/distribuitorului şi, în plus, înfolierea în celofan a cutiei este diferită faţă de produsul similar din magazinele de profil de pe piaţă. Nu am desfăcut cutia pentru că - repet - este cumpărată pentru cadou, dar aş vrea să ştiu dacă este normal ca produsul să nu aibă aplicată etichetă cu coordonatele importatorului/distribuitorului.
Vă mulţumesc mult
Cel mai recent răspuns: marksmith07 , utilizator 07:58, 6 Noiembrie 2023
Nu stiu sa fie obligatorie acea eticheta daca pe site este garantata originalitatea, e suficient pentru a fi controlati si trasi la raspundere in caz de reclamatii.
Ce inseamna ''infoliere diferita''? Daca celofanul este gros sau nu e impachetat impecabil e mare probabilitatea sa fie fake.

Incercati si acest site:
[ link extern ] /
Vă mulţumesc mult. Am introdus acel cod ştanţat şi s-a afişat "January 2014". Când am vorbit despre "înfolierea diferită", mă refeream la faptul că celofanul se îmbină pe lateral şi este lipit doar în dreptul capacului de sus şi de jos. La produsul similar din lanţurile celebre de magazine de profil, celofanul se îmbină pe spatele cutiei şi este lipit de sus până jos. Este un amănunt care m-a pus serios pe gânduri, deoarece înfolierea se face de câtre producător, în mod automatizat şi, deci, ar trebui să fie identică, deoarece aşa este procedeul tehnologic.
Am sesizat acest aspect la reprezentanţa în România a casei respective de parfumuri şi mi-au răspuns că produsele comercializate de respectivul magazin online de unde am cumpărat "nu corespund standardelor internaţionale" şi că nu sunt importate de unicul importator autorizat în România. Nu ştiu cum ar trebui să traduc acea sintagmă că "nu corespund standardelor internaţionale", dar faptul că nu sunt importate de către "unicul importator autorizat în România" nu are absolut nicio relevanţă, deoarece ei nici nu au pretins vreodată aşa ceva, produsele fiind aduse dintr-o ţară membră a UE unde au depozitul central. Deci, importatorul este din ţara respectivă, nu are legătură cu "unicul importator autorizat în România".
Până la urmă, mama mea s-a decis că doreşte ea parfumul, aşa că i-l voi da ei, nu-l voi returna, aşa cum intenţionam. Pe mine m-a deranjat mai mult faptul că cei de la magazinul online au refuzat să-mi răspundă la cele două întrebări (legate de etichetare şi, mai ales, de modul diferit de înfoliere cu celofan). Suma nu este o mare pagubă în bugetul meu, doar că am fost (şi sunt, în continuare) extrem de intrigat de refuzul lor de a lămuri nişte întrebări legitime.
Vă mulţumesc foarte mult, nu am ştiut până acum despre acea posibilitate de verificare
Aia cu ''unicul importator autorizat'' intr-adevar nu sta in picioare pentru ca cei de la firma online pot cumpara de oriunde (duty free, outlet etc.) si revinde, nu le trebuie autorizarea producatorului ci doar acte de provenienta.
Iar "nu corespund standardelor internaţionale" de asemenea e o afirmatie fara suport, daca ati fi cerut amanunte nu stiu cum o mai intoceau. Pana la urma e vorba de concurenta lor, ce sa fi zis :)

Spuneti ca a ramas in familie... dupa desfacerea celofanului cutia si sticluta va vor spune, cred eu, daca e original sau nu. Un fake n-o sa aiba calitatea originalului nici din punctul asta de vedere si dvs. stiti cum ar trebui sa fie.
Da, unicul semn de întrebare pe care-l mai am este modul de înfoliere. Eu am mai cumpărat o singură dată de la acest magazin online, în urmă cu 5-6 ani, iar parfumul a fost ceea ce trebuia, original, exact aşa cum îl ştiam. Cel comandat acum este un model folosit des atât de mama mea, cât şi de soţie aşa că nu ne va fi greu să vedem dacă este ceea ce se pretinde a fi. În plus, şi eu cred că magazinul online de la care am comandat nu şi-ar putea asuma nişte riscuri uriaşe prin vânzarea unor produse care nu sunt originale, dar prezentate ca fiind originale. Ar fi dispărut de pe piaţă până acum, iar ei rezistă de ani de zile.
Încă odată, vă mulţumesc foarte mult
Cu placere :)

Alte discuții în legătură

Retur parfum achizitionat online hinodenis hinodenis Buna seara, Imi puteti spune, va rog, daca in cazul parfumurilor achizitionate online politica de retur implica anumite conditii speciale? Pe site-ul de ... (vezi toată discuția)
Am vrut un parfum original de la un magazin cu renume si m-am ales cu un fake. Valentinablo Valentinablo Buna ziua,va rog sa ma ajutati si pe mine cu o sugestie(sfat)in urmatoarea problema. Acum 5 zile am achizitionat un parfum dintr-un magazin cu renume in ... (vezi toată discuția)
Marca inregistrata Lorena Chirila Lorena Chirila Am intrat pe un site care vinde parfumuri [u]originale[/u] online (le distribuie printr-o firma de curierat). Unele preturi mi s-au parut suspect de mici, ... (vezi toată discuția)