Bună ziua,
Supun atenţiei dvs urmatoarea speţă.
În prezent am încheiat un Contract de Mandat, ca şi fersoană fizică,cu un Broker de asigurari, pentru care intermediez şi închei contracte de asigurare. Conform noului cod fiscal, a fost necesar să înregistrez la ANAF acest contract. Pentru că eu la ANAF figuram deja din 2011 cu o altă activitate independentă, mi s-a comunicat că nu mi se va elibera un nou certificat şi că voi lucra pe acelaşi cod fiscal, urmând să depun declaraţiile pe fiecare activitate în parte. Întrebările mele sunt urmatoarele:
1. Trebuie să am registre de incasari si plati separate pe fiecare activitate ?
2. Având în vedere ca deţin un cod fiscal eliberat de ANAF, acum funcţionez ca si PFA? Contractul meu cu acel broker trebuie înlocuit?
3. În mod normal, eu, lunar, ar trebui să emit factură brokerului, pentru comisionul pe care mi-l plăteşte, însa pe facturier sunt trecute datele mele din certificatul eliberat de ANAF( nume, prenume, CUI), iar acesta spune că nu poate să ia in calcul acea factură ptr că el are încheiat contract cu mine ca şi PF! Cum este corect?
4. În momentul de faţa sunt înregistrată ca neplătitor de TVA. În cazul în care înregistrez venituri într-un an, peste plafonul de 65.000 eur, trebuie să mă înregistrez ca şi platitor de TVA?
Vă mulţumesc