Lucrez intr-o institutie publica de aparare si ordine publica, ca si Sef compartiment achizitii. Institutia este implicata intr-un proiect cu fonduri europene si are o echipa de proiect in acest sens.
Intrebarea mea este daca este legal ca eu sa semnez referatele de necesitate intocmite si notele de evaluare a ofertel.(Acestea sunt intocmite de contabilul sef al institutiei,acasta fiind cooptat in proiect). Mentionez ca echipa de proiect nu si-a prevazut achizitor, dar nici eu nu sunt implicat sub nici o forma in acel proiect.
Chiar daca nu are specialist de achizitii publice platit in echipa de implementare proiect, sunteti persoana cea mai potrivita sa va implicati in realizarea achizitiilor. Contabilul sef al institutiei probabil este responsabil/manager financiar si are in atributii realizarea situatiilor financiar contabile aferente proiectului.
Cel mai bine cititi Dosarul meu - acolo sunt mentionate persoanele din echipa de proiect si ce atributii are fiecare. Daca activitatea de achizitii este in raspunderea unei persoane nominalizate in echipa de proiect, inseamna ca acea persoana indeplineste conditiile specifice postului si are in atributii si realizarea achizitiilor din cadrul proiectului, iar dumneavoastra nu aveti nicio obligatie, chiar va sfatuiesc sa nu va implicati. Asta inseamna raspundere foarte mare si acum si in viitor fara sa fiti renumerata.
Daca nu este mentionat este raspunderea conducatorului insitutiei sa numeasca printr-o decizie interna persoana care are raspundere in realizarea achizitiilor in cadrul proiectului respectiv.