As dori sa stiu care este baza legala in care sunt mentionate atributiile secretarului in comisiile de evaluare in cazul achizitiilor publice. Si pentru ce poate fi el tras la raspundere? Eu stiam ca el nu are drept de vot si nu poate fi considerat practic membru, dar nu stiu baza legala. Astept raspuns urgent.
Legislatia in domeniul achizitiilor nu face referire decat la presedintele comisiei de evaluare. Toti ceilalti nominalizati sunt doar membrii ai comisiei, fara a avea atributii speciale si toti au drept de vot. Oricum raspunderea comisiei este unitara, raportand la toate aspectele (financiar/juridic/ tehnic). Aici nu poate fi vorba de raspunderi limitate. Singurii cu raspundere limitata sunt expertii cooptati care nu au drept de vot, dar au obligatia de a intocmi un raport specialitate (financiar/juridic/ tehnic) referitor la problemele deosebite ce necesita expertiza externa, raport ce are caracter de recomandare, si este intocmit cu scopul de facilita comisiei luarea unei decizii.
Revin si mai spun ca, avand in vedere caracterul de confidentialiate al datelor si documentelor cu care lucreaza o comisie de evaluare, acesta comisie nu poate avea un secretar, care sa nu faca altceva in afara de ceea ce presupune munca unui secretar (intocmirea/redactarea de documente) aceasta atrbutie revenindu-i ori uni membru al comisiei, ori presedintelui. Doar presedintele comisiei poate sa nu ia parte la procesul de evaluare, si, implicit sa nu voteze.
"Art. 72
(1)Autoritatea contractantă va numi o persoană responsabilă cu aplicarea procedurii de atribuire, persoană care devine, totodată, şi preşedinte al comisiei de evaluare. Preşedintele poate fi membru în cadrul comisiei de evaluare sau rolul său poate fi limitat numai la aspectele de organizare şi reprezentare, în acest din urmă caz neavând drept de vot. În orice situaţie, preşedintele comisiei de evaluare semnează raportul procedurii de atribuire." HG 925/2006.
Ideea e ca in decizia de constituire a comisiei de evaluare sunt trecute clar atributiile secretarului si anume:
- raspunde de pastrarea documentelor, asigura accesul tuturor membrilor la acestea, tine evidenta documentelor si asigura redactarea in timp util a actelor aferente activitatilor comisiei.
Si se respecta clar aceste responsabilitati, nu isi exprima opinia si nici nu se uita pe documente sa vada daca sunt corecte sau nu.
De aceea intreb. Pt practic cum poate fi el tras la raspundere pentru vreun viciu de procedura dc astea ii sunt atributiile? Nu poate fi acuzat ca si le depaseste dc i-au fost aduse la cunostinta prin ac decizie?