Buna ziua, va rog sa-mi comunicati tipul documentelor necesare pentru infiintarea unei funatii/asociatii caritabile,si cadrul legal de desfasurare.
mentionez ca fundatia are obiectiv construirea unei biserici si ajutorarea persoanelor nevoiase.
va multumesc!
Buna ziua! Activitatea asociatiilor si a fundatiilor este reglementata de OG 26/2000 cu modificarile ulterioare.
Actele necesare pentru constituire sunt: cererea catre Judecatoria din raza teritoriala unde se va infiinta asociația, motivata in fapt și in drept; dovada achitarii taxei judiciare de timbru in suma de 100 lei, dovada disponibilității denumirii, valabila ( este valabila timp de 6 luni, prin urmare recomnadarea mea, este ca de la momentul la care trimiteti cererea catre Serviciul Comunicare și Relatii Publice din cadrul Ministerului Justitiei, pentru a solicita aprobarea denumirii, să incepeti sa adunati si restul actelor necesare, pentru a va incadra in termenul de 6 luni); actul constitutic și statutul asociatiei autentificate ; dovada patrimoniului initial-respectiv cel putin un salariu minim brut pe economie, facuta printr-un extras de cont; dovada sediului asociatiei- contract comodat, inchiriere; certificatele de cazier fiscal ale membrilor fondatori; copie dupa cartea de identitate ale membrilor fondatori.
Actul constitutiv si statutul se depun in 3 exemplare originale autentificate de către un avocat sau notar si o copie conforma cu originalul, impreuna cu cererea, la Judecatorie.
Celelalte acte se depun in cate un exemplar original si doua copii conforme cu originalul.
Sub sanctiunea nulitatii absolute, actul constitutiv si statutul trebuie sa respecte prevederile din OG 26/2000