As avea o intrebare referitoare la perceperea penalitatilor pentru plata cu intarziere a cheltuielilor de bloc. Va rog sa ma lamuriti cum si in ce conditii pot fi percepute acestea.
Va multumesc
Conform legii 230/2007, Art. 49. - (1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
Asociatia stabileste printr-o Hot. A Ad. Generale cuantumul penalitatilor, legea prevede maximul care poate fi stabilit.
Da, sunt percepute direct de catre Asociatie, prin listele de plata si este legala perceperea lor, dupa cum ati vazut in art. de mai sus. (daca nu sunteti lamurit, puteti cere explicatii administratorului, nu este o problema...va poate explica modul de calcul). Hot. ad. Gen este obligatorie pentru toti proprietarii.
Eu v-as sfatui sa nu ajungeti la un proces (decat daca aveti mari dubii si nu sunt instare sa va clarifice), pentru ca atunci este foarte probabil ca pe langa penalitati sa suportati si cheltuieli de judecata, executor, etc...
Nu! :) Administratorul raspunde, daca nu va calculeaza penalitati.
Si nu ar fi corect fata de proprietarii care-si achita la timp cheltuielile comune. Oricum, sumele provenite din penalitati tot in interesul asociatiei vor fi folosite, daca nu vor merge mai departe tot pe penalitati la furnizorii de utilitati.
Acum, logic vorbind, daca prin intarzierea dv. ati provocat Asociatiei penalitati de intarziere datorate catre furnizori, nu vi se pare normal sa le si achitati dv? sau sa achite si cei care au platit la timp? (cred ca va raspundeti singur, la fel de logic).