Buna ziua,
Sunt student, sunt angajat cu contract de colaborare(nu mi s-a facut carte de munca), si am fost pus in imposibilitatea de a continua munca (programul de la scoala s-a schimbat - am primit o bursa).
Ce se poate intampla in cel mai rau caz, am declarat verbal ca nu mai vin la munca, si am primit tot felul de amenintari cu inaintarea in instanta.
Ce pot sa fac acum, sa depun o cerere de demisie? Va rog sa ma ajutati, as fi foarte recunoscator.
reciteste contractul de colaborare si vezi in ce conditii o parte poate cere incetarea lui; daca nu sunt prevazute sanctiuni sau daune-interese nu ai de ce sa te temi.
lucia niculae
Pai nu cred ca ar trebui sa iti faci griji, da-le un preaviz inainte cu 15 zile lucratoare, si apoi pleaca.
Fratele meu a facut asa cand lucra la METRO, si le-a spus ca il doare in cot de preaviz, dar deoarece vroia sa respecte legea, a plecat. A doua zi dupa preaviz nu s-a mai dus, s-a angajat in alta parte, si cand a fost sunat, a zis ca e bolnav, va trimite motivarea medicala.
Demisia nu opereaza decat in contractele individuale de munca si are drept temei legal art.79 din Codul muncii ceea ce nu se aplica in cazul tau .
Este foarte important ce se stipuleaza in "contractul de colaborare" ma refer la conditiile in care aceste raporturi pot inceta .
Sfatul meu este sa consulti un avocat .
In legatura cu amenintarile privind actionarea in judecata este posibil sa nu o faca intrucat , prin aceste tipuri de contracte se folosesc o serie de firme pentru a folosi "munca la negru" si astfel asa zisii "colaboratori" lucreaza mai mult de 8 ore/zi si peste 40 de ore pe saptamana fara a se plati orele suplimentare , contributii la asigurari sociale , etc. iar un avocat istet le poate baga multe bete in roate .
Va multumesc pentru raspunsuri, voi consulta un avocat, greseala mea a fost ca am semnat un contract de confindentialitate.(firma terta este din strainatate).