avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 973 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Student neasigurat medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Student neasigurat medical

Buna ziua, sunt student in anul 4, si in tot acest timp nu am reusit sa intru in baza de date ca fiind asigurat din diverse motive printre care birocratia si timpul limitat.Am fost totusi asigurat atunci cand m-am angajat pe perioade scurte de timp.Daca ajung la urgente am inteles ca trebuie sa platesc de la mine tot.Intrebarea este ca daca pot sa fiu scutit de plata daca ma duc si fac dosarul dupa ce am fost la medic.Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:16, 5 Martie 2016
Legea nr.95/2006
Art.224
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
.....

Prin urmare, daca sunteti student sunteti asigurat in sistemul de sanatate.

Depuneti o sesizare la CNAS - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cas refuza scutirea de la plata taxelelor pentru doctoranzi mitachealina mitachealina CAS refuza acordarea scutirii de la plata taxele pentru CAS aferente pentru doctoranzi. Cadrul legilsativ exista, prin legea 309/2024, care modifica legea nr ... (vezi toată discuția)
Calitate de asigurat la sanatate neluchiru neluchiru Buna ziua Un absolvent de liceu din anul 2013 , care a fost admis in anul 2014 la facultate , are calitatea de asigurat la sanatate ??? Daca nu , care sunt ... (vezi toată discuția)