avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 851 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Problema legata de actele pentru pensie - plata ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Problema legata de actele pentru pensie - plata retroactiva CAS

Problema mea a apărut atunci când am văzut în cartea de muncă, că firma unde am lucrat nu făcea dovada plății cas pe o perioadă de doi ani ( înainte de anul 2000), acum fiind în prag de pensie am insistat și fostul angajator mi-a plătit contravaloarea respectivei contribuții și mi-a dat o copie după ordinul de plată(foaie de vărsământ) .Menționez că înainte fusesem la casa de pensii și am întrebat cum să procedez cu cei doi ani și mi s-a spus să aduc o dovadă a plății.Acum mi-am făcut dosarul de pensionare și când am mers să îl depun mi-au spus că acea hârtie nu e valabilă ,că trebuie să merg cu ea la ITM să opereze ei în cartea de muncă ,insă cei de la ITM au spus la rândul lor că ei nu mai au voie să opereze în cărțile de muncă.E neplăcut și frustant să fiu plimbat de la o instituție la alta fără nici o rezolvare a situației! Acum eu cum trebuie să procedez ? Casa de pensii a încasat și banii retroactiv și eu tot am rămas cu cei doi ani descoperiți . Vă mulțumesc!
Cel mai recent răspuns: cismasu , utilizator 20:44, 5 Martie 2016
1. Conform ordinului de plata Casa de Pensii trebuie sa verifica daca banii au intrat in contul ei sa sa ia de buna adeverinta.

2. - Acum plata CAS se face prin intermediul ANAF asa ca s-ar putea sa nu fie virati inca banii de catre ANAF la Casa de Pensii.
- S-ar putea sa fie nevoie de o alta adeverinta (!?) de la ANAF care sa confirme ca au fost virati banii.

3. Faceti o sesizare la CNPP pe: cnpp.ro/petitii-si-sesizari
Nu înțeleg ce legătura are plata de către angajatorul a contribuțiilor CAS cu dreptul salariatului de a beneficia de pensie. Dacă angajatul are adeverințe cum că a lucrat în acea perioadă la acel angajator, nu i se poate cere să facă drumuri să clarifice anumite situații, să facă rost de „dovada plății” etc. Acestea sunt în sarcina angajatorului.

Dacă este vorba că perioada respectivă nu este trecută în cartea de muncă, este necesară o hotărâre judecătorească, conform Art 279 alin (2) din Legea nr. 53/2003.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Martie 2016
cismasu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, recent am fost nevoit sa imi centralizez vechimea ... xcosty xcosty Buna ziua, Recent am fost nevoit sa imi centralizez vechimea in munca. Am inceput cu anul 2007, am avut contract de munca, se observa si in evidentele ITM. ... (vezi toată discuția)
Cum aflu daca angajatorul a platit taxele pentru mine olimiha olimiha Am fost sa ma interesez la ITM daca sint cu cartea de munca la zi, de acolo reiese ca sant activa la aceasta firma dar atat. Nu este vreo dovada ca s-au ... (vezi toată discuția)
Bună ziua! am adeverință cu vechimea în muncă eliberată ... Mareș231 Mareș231 Bună ziua! Am adeverință cu vechimea în muncă eliberată de ITM, ptr 6 luni(nu am avut carnet de muncă, societatea radiata, arhiva inexistenta) Casa de ... (vezi toată discuția)