avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 960 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... obligatii legale ale asociatiei proprietari fata de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

obligatii legale ale asociatiei proprietari fata de angajati

Care sunt obligatiile asociatiei de proprietari fata de angajatii cu contract individual de munca sau contract de mandat (femeia de serviciu, administrator, presedinte, cenzor) din punct de vedere al cerintelor legale privind medicina muncii, securitatea muncii, PSI, etc.?

Trebuie sa existe instructaje de ssm, psi? Cine are obligatia sa ii instruiasca (presedintele, cineva din comitet)?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:24, 5 Martie 2016
Art.40 C.mun.
...
(2) Angajatorului in revin, in principal, urmatoarele obligatii:
a) sa informeze salariatii asupra conditiilor de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca;
b) sa asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca;
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;
d) sa comunice periodic salariatilor situatia economica si financiara a unitatii, cu exceptia informatiilor sensibile sau secrete, care, prin divulgare, sunt de natura sa prejudicieze activitatea unitatii. Periodicitatea comunicarilor se stabileste prin negociere in contractul colectiv de munca aplicabil;
e) sa se consulte cu sindicatul sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor in privinta deciziilor susceptibile sa afecteze substantial drepturile si interesele acestora;
f) sa plateasca toate contributiile si impozitele aflate in sarcina sa, precum si sa retina si sa vireze contributiile si impozitele datorate de salariati, in conditiile legii;
g) sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;
h) sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului;
i) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în munca
art. 6
(1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.

art.7
(1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia sa ia măsurile necesare pentru: a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în munca.

(2) Angajatorul are obligaţia sa urmărească adaptarea măsurilor prevăzute la alin. (1), ţinând seama de modificarea condiţiilor, şi pentru îmbunătăţirea situaţiilor existente.
[ link extern ]

HG nr.1425 din 11 octombrie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006
[ link extern ]

cyan a scris:
Cine are obligatia sa ii instruiasca (presedintele, cineva din comitet)

Da, presedintele raspunde de toate cele aratate mai sus, presedintele fiind peste tot in textul prezentat mai sus ca "angajator".
Instructajele se pot face de presedinte sau altcineva din comitet care stie ce are de facut. Daca nu stiu ce sa faca, presedintele trebuie sa apeleze la persoane calificate, autorizate pentru a prelucra personalul angajat atat la angajarea fiecaruia cat si dupa angajare, periodic. Asa cum sunt cabinete, laboratoare de "medicina muncii" unde trimiteti angajatii, tot asa sunt specialisti pentru protectia muncii si paza contra incendiilor.

Presedintele nu este angajator, el este reprezentantul legal al acestuia ... in speta, angajatorul este asociatia de proprietari.
Aveti dreptate ca presedintele este reprezentantul asociatiei dar asta nu schimba cu nimic situatia. Responsabilitatea este a presedintelui ca "reprezentant al asociatiei" ca sa fiu mai corect si nu ca "angajator". CIM este semnat de presedinte din partea angajatorului si de salariat ca angajat. Am vrut doar sa scurtez explicatia.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Instruire protectia muncii asociatie de catre inspector ssm care nu este angajat cyan cyan O persoana care detine un certificat de absolvire recunoscut MMFPS obtinut in urma participarii la un curs de specializare de 80 de ore pentru ocupatia de ... (vezi toată discuția)
Ssm pentru o asociatie de proprietari narciisa narciisa Buna seara, Am rugamintea sa imi comunicati daca si la nivelul unei asociatii de proprietari este necesar sa fie indeplinite formalitatile pentru medicina ... (vezi toată discuția)
Cine poate semna fisele de protectia muncii? serena82 serena82 Fisele de protectia muncii trebuie sa contina 3 semnaturi : a celui instruit (aici mi-e clar, e vorba de angajat), a persoanei care a efectuat instruirea si a ... (vezi toată discuția)