avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 957 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Semnaturi pe documentele emise de casele de pensii
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Semnaturi pe documentele emise de casele de pensii

Buna ziua,
Va rog frumos, daca se poate, sa fiu lamurit asupra a doua probleme :
Din cunostintele mele generale, stiu ca orice act, document, cerere etc…, scris(a) sau intocmit(a) semnatura olograf, trebuie precedata de nume si prenume descifrabila, avand in vedere ca documentul respectiv nu contine numele complet al celui care l-a intocmit sau celui care l-a formulat.
Daca cunostintele mele sunt eronate, asi dori sa-mi explice cineva, in ce cazuri numele complet langa semnatura olograf nu este obligatoriu. Acolo unde este obligatoriu asi dori, daca cunoaste cineva, sa-mi spuna in ce lege sau regulament gasim aceasta precizare !
A doua problema este in legatura cu decizia de pensionare. Prin procedura de solutionare ea trece prin mai multe maini. Cel care introduce datele in sistemul informatic (intocmitorul), cel care verifica daca datele culese sunt corecte (verificatorul), urmeaza viza de control financiar preventiv si ultima semnatura a directorului Directiei Stabilire si Plati si Prestatii. Eu am unsprezece decizii de pensionare in care pe toate se intalnesc cele trei semnaturi, mai putin viza controlului financiar preventiv, care probabil este o stampila insotita de o semnatura. Oare ea nu trebuie sa se gaseasca in mod obligatoriu pe decizie sau este o problema locala? Cu Casa de Pensii de care apartin sunt intr-un conflict si va dati seama ca nu pot lamuri asa ceva.
Va multumesc pentru eventualele lamuriri. O zi buna va doresc !
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 14:04, 6 Martie 2016
Îmi pare rău, însă răspunsurile mele nu sunt în sensul dorit de dvs. Nu există o prevedere legală care să îl oblige pe cel care întocmeşte un document să semneze pe toate exemplarele lui, deci cu atât mai puţin poate fi obligat acesta să îşi treacă numele în clar.

În prezent lucrez într-o autoritate publică centrală ai cărei angajaţi, potrivit actului normativ de organizare şi funcţionare, sunt funcţionari publici. Documentele se întocmesc, în general, în două exemplare, iar exemplarul care este comunicat petiţionarului poartă o singură semnătură, şi anume cea a conducătorului autorităţii publice. Semnăturile celui care întocmeşte documentul şi semnăturile superiorilor acestuia se află doar pe exemplarul care rămâne în instituţie.

Din câte îmi amintesc, viza de control financiar preventiv se aplică pe exemplarul nr. 3 al deciziei de pensie, nu pe toate exemplarele. De altfel, nu am văzut niciodată documente care să poarte această viză pe toate exemplarele în care au fost întocmite.

În paranteză fie spus, majoritatea angajaţilor caselor de pensii nu sunt funcţionari publici, iar a fi funcţionar public nu înseamnă că numele tău este public. Funcţionarii publici exercită prerogative de putere publică. Găsiţi aceste prerogative la art. 2, alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici:
[ link extern ]
Ultima modificare: Duminică, 6 Martie 2016
Gabriela Pintea, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Document justificativ pt. chirie platita la o persoana fizica djina djina Buna! In urma unui act de dare in plata incheiat intre societate si proprietarul spatiului in care se desfasoara activitatea, (proprietarul este si ... (vezi toată discuția)
Ordin de deplasare maraloiu maraloiu Buna ziua! Ordinul de deplasare tb completat in dublu exemplar?? Asa zice contabila mea. Sunt microintreprindere \" Intermedieri comertul electronic, ... (vezi toată discuția)
Operatiuni registru de casa danielandrei danielandrei In cazul efectuarii unei dispozitii de incasare, e obligatorie efectuarea si a unei chitante? (vezi toată discuția)